سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 103379
تولیت حرم حضرت معصومه(س):

آیت الله علوی گرگانی همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود

قم نيوز : تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: آیت الله علوی گرگانی با هدایت‌ها و مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بودند و دیگران را نیز به این امر توصیه می کردند.
تولیت حرم حضرت معصومه(س): آیت الله علوی گرگانی با مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود
تولیت حرم حضرت معصومه(س): آیت الله علوی گرگانی با مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود
به گزارش قم نیوز متن پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی در پی در گذشت آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان به این شرح  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِیخبر تأسفبار ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه مایه تألم و تأثر فراوان اینجانب گردید.

ایشان فقیه متقی و وارسته ای بودند که نزد پدر بزرگوارشان آیت‌الله سید سجاد علوی اعلی الله مقامه الشریف بزرگ شده و خود نیز شاگردان زیادی را در مسیر علم و تقوا پرورش داده و تا هفته‌های پایانی عمر خویش کرسی درس‌شان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برپا بود و با وجود کسالت جسمانی، به ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام اهتمام فراوان داشتند.

این عالم بزرگ با هدایت‌ها و مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بودند و دیگران را نیز به این امر توصیه می کردند و درگذشت ایشان ضایعه ای بزرگ برای امت مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اینجانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رحلت این مرجع عالم تشیع را خدمت حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی، حوزه های علمیه، شاگردان، مقلدان، دوستداران، مردم، فرزندان، خانواده و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم و در کنار حرم کریمه اهل‌بیت(س) علو درجات آن شخصیت والا را از خداوند متعال طلب نموده و برای بیت معزز و ارادتمندان ایشان صبر جزیل را مسئلت دارم.

 جامعه مدرسین حوزه علمیه: سلوک مردمی و انقلابی، زهد و ساده زیستی از وجوه برجسته شخصیت آیت الله علوی گرگانی بود 

در همین حال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال عالم برجسته و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی(رحمة الله علیه) موجب تأثر و تألم گردید.

این فقیه بصیر و انقلابی سالها در حوزه‌های علمیه به نشر معارف اسلامی و ترویج علوم مکتب اهل بیت(علیهم السلام) همت گماشت و به تربیت طلاب و فضلای گرانقدر پرداخت.

سلوک مردمی و انقلابی، حمایت و پشتیبانی صریح از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و همچنین زهد و ساده‌زیستی، از وجوه برجسته شخصیت آن عالم فرزانه و جلیل القدر است.

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم مجاهد و ارجمند را محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید(دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گلستان، فرزندان محترم و ارادتمندان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی، رحمت و مغفرت الهی و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر مسألت می‌نماید.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0en6o49nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما