دوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 103469

«وفادارانه در کنار مردم»

قم نيوز : سخن از مرحوم آیت الله علوی گرگانی(ره) است، شخصیتی که دغدغه حل مشکلات مردم را داشت و البته به همه روحانیون توصیه می‌کرد تبلیغ و منبر سیدالشهداء(ع) را رها نکنند.
«وفادارانه در کنار مردم»
«وفادارانه در کنار مردم»
به گزارش قم نیوز حسن شیخ حائری گفت: هفت روز از ارتحال مرجع فقید، مرحوم آیت‌الله‌ علوی گرگانی(ره) گذشت. در این مدت افراد و نهادهای مختلف، پیام‌های تسلیت گوناگونی صادر کردند که از آن جمله می توان به پیام تسلیت رهبر حکیم انقلاب اسلامی با تعبیر ماندگار "وفادارانه در کنار مردم" اشاره کرد.

همچنین مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله‌ جوادی آملی نیز رحلت آن روحانی تاثیرگذار را «رخدادی تلخ و مصیبتی صعب» خواندند و آیت‌الله‌ مکارم شیرازی نیز حضور آن فقیه بزرگوار را در میان مردم منشا آثار فراوان دانستند و فرمودند: امروز جای خالی ایشان احساس می‌شود.

بر این اساس و در پیام‌های تسلیت صادر شده به برخی از ویژگی‌های آن مرحوم اشاره شده که "سلوک مردمی و انقلابی"، "زُهد و ساده زیستی" و همچنین "تواضع و اخلاص" از آن جمله است.

و اما مرور بیانات آن مرحوم در شش ماه اخیر و در دیدار با مردم و شخصیت‌های مختلف، بیانگر برخی از مهم‌ترین سفارش‌های معظم‌له به مسئولان، روحانیون و مردم است.

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی(ره) در یکی از این سخنان به فرزندان خود و در حقیقت به همه روحانیون توصیه می فرماید به هر درجه‌ای از مقام علمی رسیدند، تبلیغ و منبر سیدالشهداء (س) را فراموش نکنند، همچنان که خود معظم‌له نیز تلاش می‌کرد حداقل در ماه‌های رمضان و محرّم با سفر به گرگان، از این مهم غفلت نکند.

همچنین بررسی دیگر گفته‌های معظم‌له نشان می‌دهد آن مرحوم تا پایان عُمر دغدغه حل مشکلات مردم را داشت و به طور مثال در دیدار چند ماه پیش حجت‌الاسلام رئیسی با وی، به اولویت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و مدیریت منابع آبی کشور و همچنین ضرورت حل مشکلات کشاورزان و دامداران اشاره می‌کند.

آن مرحوم در دیدار چند ماه قبل با رئیس جدید بانک مرکزی هم به لزوم حذف سودهای نامشروع و جریمه‌های دیرکرد از شبکه بانکی کشور پرداخت و اهمیت ایجاد ثبات در بازار ارز و قیمت کالاها را یادآور شد.

ایشان در یکی دیگر از دیدارهای اخیر خود با جمعی از اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز  به اهتمام برای رفع مشکلات مردم اشاره می‌کند و می‌فرماید: مردم از نظر معیشت در مضیقه هستند و در عین‌حال مشکل مردم فاقد مسکن و دست به گریبان با موضوع اجاره هم ناراحت کننده است.

مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی(ره) در سخنان دیگری "خدمت به مردم" را از مهم‌ترین توصیه‌های معارف دینی معرفی می‌کند و می‌فرماید: خداوند رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است، ضمن آن که معظم‌له، حل مشکلات را نیازمند همکاری و همراهی همه مسئولان و همه مردم می‌داند و می‌فرماید: ایران باید الگوی کشورهای اسلامی در دنیا باشد.

ایشان همچنین در بیانات خود به موضوعاتی مانند "گام دوم انقلاب" هم اشاره کرده و می‌گوید: در چله دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و باید با همت و تلاش در راستای پیشرفت کشور اهتمام داشته باشیم.

کوتاه سخن آنکه بیانات و موضع گیری‌های مرحوم آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی(ره) بیانگر آن است که معظم‌له همواره دغدغه حل مشکلات مردم را داشت و ضمن آن که مکررا به مسئولان در این باره تذکر می‌داد و روحانیون را به همراهی با مردم فرا می‌خواند، حل مشکلات را نیازمند همکاری و همراهی خود مردم نیز می دانست و بر آن تاکید می‌کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaien6o49nwy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما