سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 103477
استاد حوزه و دانشگاه:

نقش زنان در زمینه سازی ظهور مهدی موعد(عج) تربیت نسل صالح است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: نقش زنان در زمینه سازی ظهور مهدی موعود(عج) یک نقش ویژه است از آمادگی درون تا تربیت نسل صالح است.
نقش زنان در زمینه سازی ظهور مهدی موعد(عج) تربیت نسل صالح است
نقش زنان در زمینه سازی ظهور مهدی موعد(عج) تربیت نسل صالح است
به گزارش قم نیوز «معصومه ظهیری» در سالروز میلاد منجی عالم بشریت اظهار داشت: خداوند در آیه ۸۶ سوره هود می فرمایند: «بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ: آنچه خدا بر شما باقی گذارد برای شما بهتر است اگر واقعا به خدا ایمان دارید. و من نگهبان (از عذاب) نیستم.»

وی افزود: خداوند وعده دادهاست که اگر عمر زمین یک روز باقی بماند آن روز را مظهر حاکمیت مستضعفان زمین به امامت و ولایت و حکمرانی آخرین ذخیره امامت قرار خواهد داد.

کارشناس امور زنان و خانواده، با اشاره به اینکه میلاد پربرکت آخرین بازمانده و ذخیره هستی از جایگاه امامت فرزند زهرای مرضیه (س) حضرت ولی عصر(عج) بر همه مردم جهان عید است گفت: قبل از به دنیا آمدن این منجی موعود، شب و روزش قدر است کمتر انسان هایی هستند که قبل از میلادشان خداوند مژده میلادشان را داده است.

وی ادامه داد: یکی از امامانی که پیامبر وعده آمدنش را داده است و ائمه به بودن در رکاب ایشان آرزو می کردند امام زمان(عج) است، روزی که حاکمیت ایشان ظلم و جور را برطرف می کند و توازن و عدل و بهره بردن از قسط و عدالت را برای همه حاکم می کند.

ظهیری با بیان اینکه جهان امروز به سوی یکپارچگی در جهت موعودخواهی حرکت می کند گفت: آرزوی همه کسانی که از تبعیض نژادی، جنسیتی، غنا و ثروت و فقر به تنگ آمده است فریاد یا الغوث است تا منجی به فریاد آن ها برسد.

وی افزود: الغوث از نام های زیبای حضرت مهدی ( عج) است که در زیارت آل یس نقل شده و به معنای یاری کردن و به فریاد رسیدن است.

استاد جامعة الزهرا(س) بیان داشت: از ویژگی های آمدن این حضرت، وحدت و همدلی همه انسان های آزاده بر روی زمین است وقتی حضرت عیسی(ع) پشت امام زمان(عج) به اقامه نماز می ایستد این باور برای همه مسیحیان ایجاد می شود که موعود هستی حضرت مهدی(عج) است.

وی با اهتمام بر اینکه روز آمدن مهدی(عج) روز پیروزی حق و نابودی باطل است گفت: همه کسانی که دل نگران آینده پر از سعادت و حیات طیبه هستند به حضرت می پیوند و عده کمی از انحصارطلبان، استعمارگر و مستکبران باقی می مانند که به ید قدرت و حاکمیت عدل از پای در می آیند و تسلیم می شوند.

ظهیری تاکید کرد: جهان باید به این فریادرس و معنای حق طلبی در سایه سار مقابله با بیداد و ظلم و تفاوت ها به یک همراهی و همدلی برسد و کسانی که مصلح کل را طلب می کنند باید خود صالح باشند.

وی به نقش زنان در زمینه سازی ظهور اشاره کرد و گفت: همه دلدادگان در درون باید حضرت را باور داشته باشند و برای آمدنش دعا کنند که افضل عبادات انتظار برای فرج است. ضمن اینکه خود دعا برای فرج گشایش و زمینه رحمت را برای انسان ها ایجاد می کند در این باره خداوند وعده داده است که اگر اهل زمین اهل تقوا باشند خداوند درب رحمت را به روی آنها می گشاید.

این کارشناس، بیان داشت: به شکرانه میلاد حضرت بیش از گذشته تلاش می کنیم تا زمینه سازی ظهور را فراهم سازی کنیم نقش زنان در ایجاد زمینه برای باورقلبی، دعا کردن و فضای خانه را به مهر حضرت آغشته کردن و پرورش نسل صالح سنگین است چراکه یاران حضرت از طیبین و صالحان در روی زمین هستند.

وی گفت: یارانی مدیر و توانمند ی که اختصاص به زن و مرد ندارد همه انسان ها در مسیر علم ، نوآوری و مقابله با زشتی ها و قدرت طلبان زورگوی تفاخر طلب بر روی زمین باید تلاش کنند تا زمینه جهت ایجاد مدیریت واحد خوبان بر روی زمین فراهم شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه میلاد حضرت مهدی(عج) بهانه ای است تا دل ها به یکدیگر نزدیک شود گفت: فدا کردن مال و جان، ایجاد عاطفه و اخلاق مداری و تکثیر نسل صالح و نزدیک شدن دل های شیعیان به یکدیگر برای این است تا دوران غیبت را کوتاه و آمدن حضرت را نزدیک کنیم.

وی بیان داشت: در احادیث وعده داده شده است که در آخرالزمان، خداوند به دعای مومنان دوران غیبت را کوتاه می کند. همچنین در در روایات آمده است که اگر کسی درهمی را در زمینه ظهور حضرت خرج کنیم خداوند صدها برابر را به اواعطا می کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjatevauqeyxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما