سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 103479

آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

قم نيوز : مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران در کلیه مقاطع تحصیلی(سطح۲، سطح۳، سطح۴) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در تاریخ پانزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
به گزارش قم نیوز خانم صدر شیرازی، مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با اعلام خبر پذیرش حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: پذیرش مقطع عمومی(سطح۲) در ۲ دوره ویژه دارندگان مدرک دوره اول متوسطه و دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر در بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: پذیرش مقطع عالی (سطح سه) در ۱۵۱ رشته محل با ۱۴رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش های امامت، مهدویت، فلسفه‌ اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، علوم و معارف حدیث شیعه و مدیریت آموزشی، انجام می شود.

مدیر کل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص پذیرش مقطع عالی تخصصی (سطح چهار) نیز گفت: پذیرش این مقطع در ۳۴ رشته محل، با ۵ رشته تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن صورت می گیرد.

خانم صدر شیرازی ادامه داد: ظرفیت پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در مقطع عمومی(سطح۲) بیش از ۱۰ هزار نفر در مقطع عالی(سطح۳) بیش از ۴ هزار نفر و در مقطع تخصصی (سطح ۴) بیش از ۳۰۰ نفر است.

وی در خصوص داوطلبانی که سابقه تحصیل در مراکز حوزوی را داشته اند، خاطرنشان کرد: با توجه به حذف آزمون بازپذیری، این دسته از داوطلبان که به دلایل غیرانضباطی، موفق به اتمام تحصیلات نشده اند در صورتی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند، در صورت داشتن شرایط پذیرش مندرج در دفترچه های پذیرش بایستی از طریق نام نویسی اولیه ثبت نام و پس از موفقیت در مرحله آزمون و مصاحبه، واحدهای گذرانده شده آن ها بر اساس ضوابط جدید آموزشی تطبیق داده می‌شود.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: پذیرش از ۱۵ فروردین ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و متقاضیان برای اطلاع از شرایط پذیرش و منابع آزمون و مصاحبه می توانند به پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir/ مراجعه کنند.

وی در پایان بیان داشت: امکان تغییر مدرسه علمیه و رشته انتخابی و مرکز آزمون، حداکثر تا پایان زمان نام نویسی فراهم است و پس از اتمام آن، تغییر در اطلاعات ثبت نامی مقدور نخواهد بود.

گفتنی است، آزمون ورودی نیمه دوم تیرماه سال ۱۴۰۱ در کلیه مقاطع تحصیلی در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ لذا مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش، اطلاع از پذیرش مدرسه علمیه انتخابی در فهرست مدارس علمیه قبل از ثبت نام به تمامی داوطلبان توصیه می شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzfb89rhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما