يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 103752
منبع : قم نیوز

تبلیغ مدرن آموزه‌های دینی در قالب طرح «بهار معنویت»

قم نيوز : معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم مدرن‌سازی شیوه‌های تبلیغ تاکید کرد و گفت: طرح بهار معنویت از ابتدای ماه رجب آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و در قالب این طرح اقدامات مختلف از جمله تولید محتواهای ویژه فضای مجازی در دستور کار است.
تبلیغ مدرن آموزه‌های دینی در قالب طرح «بهار معنویت»
تبلیغ مدرن آموزه‌های دینی در قالب طرح «بهار معنویت»
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری که امروز در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: نگاه به نوع دینداری امروز جامعه، تقویت روحیه معنویت‌خواهی را به طور کلی و همچنین بازیابی و بازسازی معانی و مناسک را به طور جزئی ضروری دانسته است.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه تبلیغ دین و به عنوان تنها نهادی که به طور تخصصی و با محوریت مسئله محوری، به دنبال حل مشکلات فرهنگی جامعه است، از سال‌های گذشته مسئله معنویت را به عنوان یکی از موضوعات مهم جامعه مورد توجه قرارداده است.

معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اظهار کرد: ایده طرح بهار معنویت تلاش آگاهانه‌ای است برای افزایش اثرگذاری پرستش و نیایش در زندگی انسان امروزی، که در این طرح نیایش دعا‌های سه ماه متوالی رجب، شعبان و رمضان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در جامعه امروزی گاهی اوقات خداوند را خدای ترسناک به نسل‌های جدید معرفی کرده‌اند اما واقعیت این است که خداوند بسیار مهربان و بخشنده است اما این اعمال ما است که باید از آن‌ها بترسیم.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: در طرح بهار معنویت پیام‌های تراز دینی را در قالب‌هایی مانند پوستر، فیلم، بروشور، موشن‌گرافی و فایل‌های گرافیکی طراحی کرده‌ایم که مبلغان مذهبی بتوانند با استفاده از آن‌ها در راستای اهداف تبلیغات دین به صورت اثرگذار در فضای مجازی عمل کنند.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: این طرح نه تنها در سطح ملی دنبال می‌شود و شهرداری‌های مشهد، تهران، اهواز و بیشتر شهر‌ها به همکاران ما در دفتر تبلیغات اعلام کرده که آماده‌اند این طرح را در شهرشان با نصب بنر، توزیع در فضای مجازی و استفاده از ویدیوها در بخش‌های مختلف به مردم معرفی کنند.

وی در پایان بر لزوم مدرن‌سازی شیوه‌های تبلیغ تاکید کرد و افزود: طرح بهار معنویت  از ابتدای ماه رجب تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و در قالب این طرح اقدامات مختلف از جمله تولید محتواهای ویژه فضای مجازی در دستور کار است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcftmdy0w6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما