سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : 103794

عضو مجلس خبرگان رهبری: هر کار خوب برای رضای الهی "صدقه" است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر(ص) فرمودند هر کار خوبی صدقه محسوب می شود و اگر کسی دیگران را به کارهای خوب سوق دهد مانند این است که آن کار خوب را انجام داده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری: هر کار خوب برای رضای الهی "صدقه" است
عضو مجلس خبرگان رهبری: هر کار خوب برای رضای الهی "صدقه" است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند هر کار خوبی صدقه محسوب می شود و اگر کسی دیگران را به کارهای خوب سوق دهد مانند این است که آن کار خوب را انجام داده است.

وی افزود: قرآن از خواص با عنوان ملأ یاد کرده است، ملأ در لغت به معنای افراد صاحب نفوذی است که مردم در تصمیم گیری‌های خود از آنها پیروی می کنند، آیت الله جوادی آملی در تفسیر خود می گوید ملأ افرادی هستند که چشم پرکن و مجلس آرا هستند و این افراد اولین گروهی بودند که با انبیاء الهی مخالفت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلاب، دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران، سیاست‌مداران و ثروتمندان از گروه ملأ هستند، بیان کرد: این افراد در جامعه دایره اثرگذاری گسترده‌ای دارند و مسئولیت بیشتری هم خواهند داشت، موضع‌گیری‌های آنها شخصی نیست و می‌تواند در جامعه تأثیر بگذارد بنابراین اگر اشتباه رفتار کنند گمراهی و ضلالت بسیاری از مردم به پای آن‌ها نوشته می شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: افرادی که گروه ملأ هستند، می‌توانند عامل قدرتمندی و یا تضعیف نظام اسلامی باشند اگر درست حرکت کنند هدایت مردم به پای آنها نوشته می‌شود و می‌توانند در اجر و خوبی مردم شریک باشند.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه خواص افرادی هستند که رفتار آن‌ها در رفتار مردم تأثیر دارد، افزود: اگر خواص از ثروت، قدرت و سایر ویژگی‌هایی که خدا به آنها عنایت کرده در جهت از بین بردن فقر استفاده کنند، جامعه قدرتمند می‌شود.

وی بیان کرد: اگر خواص خودشان به کانون ثروت و قدرت تبدیل شوند مانعی بر سر راه اقتدار امت اسلام خواهند شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9fb8arhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما