قم نيوز : استاندارقم مدیریت مصرف آب در این استان را ضروری دانست و گفت: فضای سبز پیرامون شهر قم و همچنین واحدهای صنعتی غیرغذایی باید پساب را جایگزین آب مصرفی خود کنند.
پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز و واحدهای صنعتی درقم شود
پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز و واحدهای صنعتی درقم شود
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در تالار کرامت استانداری افزود: موضوع استفاده نکردن از آب شُرب شهری برای مصارف مربوط به فضای سبز و همچنین واحدهای صنعتی، به شدت مورد تاکید وزارت نیرو می‌باشد.

وی با بیان اینکه از نظر وزارت نیرو باید کلیه چاه‌ها هوشمند شوند افزود: این وزارتخانه در این خصوص ادله‌ای دارد که منطقی است.

وی ادامه داد: وقتی آب شرُب نداریم، و با مشکل اُفت سفره‌های زیرزمینی و نشست زمین مواجه هستیم، باید از زیاده‌روی در مصرف جلوگیری کنیم.

شاهچراغی بیان داشت: یکی از مناطقی که در آن زمین نشست کرده، قم است، و سهم آب این استان نیز کاهش پیدا کرده‌است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: معضل کمبود آب، ملی است و به دلیل خشک بودن اقلیم، و کم شدن بارندگی‌ها، به‌وجود آمده‌است.

وی با بیان اینکه فضای سبز نیز با زحمت زیاد ایجاد شده، از این رو حفظ و نگهداری آن حائز اهمیت است، گفت: برای آبیاری فضای سبز در محیط پیرامونی شهر قم، از جمله پارک جنگلی و کمربند سبز شهری، امکان تامین آب نیست، به همین علت باید از ظرفیت پسابی که برای تولید و تصفیه آن هزینه بالایی صورت گرفته، استفاده کنیم.

استاندار قم گفت: هم شهرداری و هم واحدهای صنعتی به‌ویژه واحدهای غیرغذایی باید به سمت پساب حرکت کنند، و روی این مساله هم پافشاری داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، استفاده از پساب در شهرداری و فضای سبز و معاونت هماهنگی امور اقتصادی نیز به‌کارگیری پساب در واحدهای صنعتی را پیگیری کنند.




انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchixnz-23nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما