قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اخلاص از جمله برکات اعتقاد به علم خداوند متعال است گفت: تواضع، فروتنی و اخلاص سبب ماندگاری انسان می شود.
حجت الاسلام رفیعی: اخلاص از جمله برکات اعتقاد به علم خداوند است
حجت الاسلام رفیعی: اخلاص از جمله برکات اعتقاد به علم خداوند است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: توجه به علم خدا سبب می شود گناه نکنیم و مصیبت برای ما آسان شود.

وی افزود: تواضع، فروتنی و اخلاص سبب ماندگاری انسان می شود، آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید فقید شیعیان دارای این گونه خصوصیات بود که باید قابل توجه و الگوی جامعه باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: رانندگان به علت وجود دوربین‌های ترافیکی تخلف نمی‌کنند، اگر ما اعتقاد داشته باشیم که خداوند متعال عالم نسبت به پیدا و نهان و آگاه از زمین و آسمان است در زندگی خود دچار تحول و تغییر خواهیم شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از آثار اعتقاد به علم خداوند متعال نسبت به اعمال انسان این است که انسان دیگر گناه نمی‌کند گفت: اگر ما بدانیم که هیچ جایی از نگاه خداوند پنهان نیستیم و به این موضوع ایمان داشته باشیم گناه نخواهیم کرد.

رفیعی بیان کرد: نماز از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کسی که نمازش درست نباشد و اهتمام لازم در این زمینه نداشته باشد دینش با مشکل روبه رو است.

وی عنوان کرد: حس در معرض خدا بودن حس بسیار قشنگی است و با خدا حرف زدن و تمرین نظم از جمله آثار نماز است و اگر بدانیم خدا ما را می بیند نماز را اول وقت می خوانیم، افرادی که ایمان به باطل دارند و خدا را قبول ندارند براساس آیات الهی در خسران قرار دارند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: همه مصائب امام حسین(ع) سنگین است ولی وداع اباعبدالله(ع) از همه سنگین تر است و هنگامی که با اصحاب وداع کرد وارد میدان شد، حضرت سید الشهدا(ع) بسیار شجاع بود و هیچ کسی جرات حمله به امام را نداشت و در نهایت محاصره شد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اخلاص یکی دیگر از برکات اعتقاد به علم خداوند متعال است، حضرت زهرا سلام‌الله علیها در سه شبی که نان افطار خود را به یتیم، مسکین و اسیر داد به دنبال این نبود که کسی کار ایشان را ببیند و به خاطر اخلاص ایشان بود که آیه «وَیُطۡعِمُونَ ٱلطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِۦ مِسۡكِینٗا وَیَتِیمٗا وَأَسِیرًا» نازل شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjmdy0w6dxca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما