دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 104004

محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) رزق اصلی شب قدر است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رزق اصلی شب قدر محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) است، گفت: طبق روایت، اگر خداوند در قلب انسان، رزق محبت ائمه معصومین را قرار بدهد قطعا انسان به تمام خیر دنیا و آخرت رسیده است.
محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) رزق اصلی شب قدر است
محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) رزق اصلی شب قدر است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین چیزی که در شب قدر باید از درگاه الهی بخواهیم این است که جزو یاران امام زمان (عج) باشیم و رهرو واقعی و در جبهه حضرت قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه رزق اصلی شب قدر محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) است، افزود: طبق روایت، اگر خداوند در قلب انسان، رزق محبت ائمه معصومین را قرار بدهد قطعا انسان به تمام خیر دنیا و آخرت رسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انسانی که به محبت امام برسد اهل عمل و اهل ولع در دین می شود و زهد حقیقی را کسب خواهد کرد، نتیجه کسب رزق شب قدر داشتن طهارت حقیقی در طول سال است که این طهارت باطنی مقدمه محبت ائمه معصومین است و انسان را به مقام ایمان می رساند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شب قدر همانند خورشیدی است که واحد است اما طلوع های متعددی دارد و شب قدر هر سال یک طلوعی دارد و جلوه ای از آن در سال نازل می شود.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه اسرار تدبیر خداوند در نزد ائمه معصومین است، گفت: حقیقت شب قدر، وجود امام زمان (عج) است که طبق آیات قرآن کریم تمام ملائکه به خدمت حضرت بقیه الله (عج) می رسند و تمام مقدرات و تقدیرات عالم به امضای حضرت می رسد.

وی افزود: فهم واقعی از شب قدر تابع درجات ایمان است و رزق های مختلفی که در شب قدر تقسیم می شود بسیارعجیب و مهم است، یقین الهی، نگاه ملکوتی به عالم هستی، فوز فی الجنه، رهایی از آتش جهنم، بهره مندی از جنات ابدی، محبت و ولایت امیرالمومنین(ع)، از رزق های معنوی شب قدر است که از سوی خداوند به مومنین عطا می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شب قدر می تواند برای امت پیامبر(ص) سرعت سیر داشته باشد که این امتیاز به دیگر امت های پیشین عطا نشده است و فقط مخصوص امت رسول خداست.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: شب قدر دارای باطن های مختلف است و می تواند انسان را هزارماه جلوتر بیندازد و فهم انسان را نسبت به قرآن تغییر داده و انسان با نور الهی به عالم هستی نگاه خواهد کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgzt9qtak9zz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما