دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 104009
منبع : قم نیوز

تاکید سردار شاهچراغی بر خودکفایی واحد‌های صنعتی کوچک در تولید برق

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به جدی بودن معضل کسری برق گفت: واحد‌های صنعتی که مصرف برق سنگینی ندارند، فکری برای تامین برق مستقل داشته باشند.
تاکید سردار شاهچراغی بر خودکفایی واحد‌های صنعتی کوچک در تولید برق
تاکید سردار شاهچراغی بر خودکفایی واحد‌های صنعتی کوچک در تولید برق
به گزارش قم نیوز سردار سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه هم‌اندیشی با جمعی از کارآفرینان استان، در شهرک صنعتی شکوهیه با بیان اینکه سمت و سوی کشور این است که مسائل و مشکل‌ها برطرف شود، گفت: بخشی از این مشکل‌ها، مقید به قانون است که باید در جای خودش تلاش شود، و بخشی نیز مربوط به آیین‌نامه‌های سازمان‌های بالادستی می‌باشد.

استاندار قم با یادآوری اینکه جهت‌گیری‌های کلان کشور در حوزه‌های مختلف، مالی و منابع بانکی به سمت واگذاری در حال حرکت است گفت: در حوزه ماموریت‌ها و مسئولیت‌هایی که قبلا باید فقط در مرکزیت کشور پیگیری می‌شد، همه تلاش‌ها این است که در استان‌ها دنبال شود، ما نیز رویکردمان همین است، از این رو از سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی انتظار می‌رود، در مسیر حل مسایل گام بردارند.

شاهچراغی با بیان اینکه تیم اجرایی استان در دولت سیزدهم، به‌تازگی کامل شده است گفت: آنجایی که امکان پیگیری مشکل‌ها بوده، پیگیری کردیم و به نتیجه هم رسیدیم.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع استان باید تعیین تکلیف شود گفت: کسی که زمینی را در شهرک‌های صنعتی استان گرفته، باید تکلیفش روشن شود، نمی‌توان هر روز ۱۰۰ هکتار زمین به شهرک‌ها الحاق کرد.

شاهچراغی گفت: در توسعه شهرک‌های صنعتی، اولویت با کسانی است که زمین به آن‌ها واگذار شده، شرکت شهرک‌ها اگر مشکلی وجود دارد، آن را حل کند.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی و دولت قابلیت پیگیری دارد گفت: تا پیش از این، همه اختیار تسهیلات بانکی با استان بود، اما اکنون یک تغییر‌هایی کرده، دولت نیز اصرار دارد که اصلاح شود.

او گفت: حجم تسهیلاتی که برای استان دیده شده، همچنین یک عدد سرمایه در گردشی که در قالب یک صندوق به استان داده می‌شود، اگر اختیارات آن نیز داده شود، برخی از مسائل حل خواهد شد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جدی‌بودن معضل کسری برق در استان گفت: واحد‌های صنعتی که مصرف برق سنگینی ندارند، فکری برای تامین برق مستقل داشته باشند، چرا که مسیری که در بحث تولید انرژی شروع شده، تا رسیدن به نتیجه، به زمان زیادی احتیاج دارد، برق یک مشکل جدی است، اُفت آب در برخی از سد‌ها پایین‌تر از حدی است، که برای چرخاندن نیروگاه برق نیاز است.

گفتنی است در جلسه هم‌اندیشی استاندار قم با تعدادی از کارآفرینان استان که همزمان با روز کارآفرین ترتیب یافته بود، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران استان در زمینه‌های مختلف آب، برق، گاز، تسهیلات بانکی، بیمه و ... در یک فضای صمیمانه مورد بررسی قرار گرفت.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbgab89rhbggp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما