قم نيوز : به همت بسیج دانشجویی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، ویژه برنامه روز قدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده محترم مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
ابتکار امام خمینی(ره) در ایجاد روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت برای مسلمانان بود
ابتکار امام خمینی(ره) در ایجاد روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت برای مسلمانان بود
به گزارش قم نیوز در ابتدای این نشست مجتبی ذوالنوری خاطر نشان کرد وقتی از قدس صحبت می‌شود، به طور طبیعی اسرائیل به ذهن می آید و از پرتو آن مقوله صهیونیسم و سپس موضوع یهود در نظر جلوه می‌کند؛ معمولا این سه موضوع باهم ملازمت دارند و رابطه آنها عموم و خصوص من وجه است اما عموم مردم همه این موارد را یکسان می‌پندارند.

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی افزود قرآن کریم یهود را قوم سرزنش شده معرفی می‌کند و برگزیدگی قوم یهود در قرآن هم تا زمانی بود که این قوم عصیان نکرده بودند؛ یهودیان کتب متعددی دارند و با تفاسیر متعدد کتاب آنها تحریف شده و سرشار از خرافه است. خاخام یوخاس تمام تفاسیر مشترک را جمع میکند و مجموعه ای به نام تلمود تحت عنوان کتاب عقیدتی_سیاسی یهودیان ایجاد می‌کند.

مجتبی ذوالنوری اظهار داشت تفکر ابتدائی شکل گیری دولت یهود در انگلستان درسال ۱۹۴۸ آغاز شد. از آنجایی که هر دولتی نیاز به ملت دارد و در منطقه ای که ساکنین آن اعراب و مسلمانان اند نمی توان دولت یهود ایجاد کرد، فلذا بحث مهاجرت یهودیان به فلسطین را مطرح کردند. درواقع زادگاه صهیونیست، مسیحیت است و افسانه های تاریخی مثل هلوکاست را مطرح کردند تا احساس ترحمی نسبت به قوم یهود ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری یادآور شد ابتکار امام عزیز ما در ایجاد روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت برای مسلمانان بود. بعضی از افراد ایراد های مختلفی به نظام جمهوری اسلامی می‌گیرند که چرا ما در مسائل فلسطین دخالت می‌کنیم؟ در پاسخ به این سوال علاوه بر مبارزه با ظلم و جور، باید گفت هر نظام سیاسی که پایه ها بیشتری در مناطق مختلف دنیا داشته باشد، قوی تر است و چنانچه مملکتی فقط نگاه محدودی به ظرفیت‌های داخلی داشته باشد، خیلی زود نابود می‌شود. در گذشته بیگانگان سرنوشت ما را تعیین می‌کردند اما در حال حاضر هیج کس نمی تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی ایران تحت سلطه فلان کشور خاص است؛ بلکه برعکس آن بیان می‌شود و می گویند جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور ها نقش تعیین کننده ای دارد.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcaeyn6m49nww1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما