پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 104055
منبع : قم نیوز

شرکت در راهپیمایی روز قدس عبادت است

قم نيوز : رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: آن‌ها که توانایی دارند و عذری هم ندارند در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و همگی مخالفت خود را هر چه بیشتر با این رژیم جنایت‌پیشه اعلام کنیم که من تردیدی ندارم خود این کار عبادت است.
شرکت در راهپیمایی روز قدس عبادت است
شرکت در راهپیمایی روز قدس عبادت است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پایان درس خارج فقه صلاه مسافر، با استناد به سخن امام راحل مبنی بر اینکه روز قدس اختصاص به کشور و مردم فلسطین ندارد، افزود: از اشتباهات برخی افراد این است که می‌گویند آنجا فلسطین است و به ما چه ارتباطی دارد؟ چرا یکی از آرمان‌های انقلاب ما باید نجات فلسطین باشد؟ خود آن‌ها بنشینند و برای نجات خود تصمیم بگیرند این حرف کاملا اشتباه است.

وی جنایات رژیم صهیونیستی را مختص به غصب سرزمین‌های اشغالی و آواره کردن مردم مظلوم فلسطین ندانست و ابراز کرد: بحث در این نیست که اسراییل سرزمینی را اشغال کرده و عده زیادی را آواره ساخته و جمعی را وحشیانه به قتل رسانده که این یک بخش از جنایات بزرگ آن‌هاست.

وی راهپیمایی روز قدس و دشمنی با رژیم صهیونیستی را از مسائل اساسی دنیای اسلام و وظیفه‌ای شرعی عنوان و اضافه کرد: اگر هیچ دلیلی برای روز قدس نداشته باشیم الا اینکه اسراییل این رژیم خون‌خوار کودک کش و آدمکش نژادپرست، با انقلاب اسلامی مخالف است و در مقابل آن قرار گرفته، بر ما لازم می‌آید که حساسیت به خرج بدهیم.

فاضل لنکرانی عادی انگاری جنایات رژیم صهیونیستی را برای آینده جهان اسلام پرخطر دانست و افزود: با یک مقدار بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مسلمانان، خدای‌ناکرده اسراییل به اهدافش نزدیک می‌شود، در آن صورت آیا دیگر مسجد و حسینیه و حوزه‌ای باقی می‌ماند؟ آیا از مسلمانی چیزی باقی خواهند گذاشت.

وی با اشاره به سیره علما و مراجع تقلید در بزرگداشت روز جهانی قدس و دیگر مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، خاطرنشان کرد: نگذاریم این تبلیغات سوئی که می‌گویند آزادی قدس و فلسطین به ما چه ارتباط دارد، خللی در ذهن جوانان ما ایجاد کند.

وی با تاکید بر این‌که دشمنی اسراییل غاصب با دنیای اسلام است، خاطرنشان کرد: تصویری از یکی از موزه‌های صهیونیست‌ها در فضای مجازی منتشر شده که مسلمانی در حال سجده است، روی این مسلمان یک مسیحی نشسته و روی شانه‌های آن مسیحی هم یک یهودی ایستاده است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: البته حرف ما با یهود نیست، چون بسیاری از یهودیان با روش و منش اسراییل مخالف هستند؛ حرف این است که یک گروه افراطی در دنیا به نام صهیونیست‌ها پیدا شده شبیه وهابیت در بین مسلمانان. شما مبانی فکری این‌ها را ببینید می‌گویند غیر از ما هیچ انسان دیگری آدم نیست.

وی تصریح کرد: از این گروه تعبیر به نژادپرست می‌کنند، اما این نژادپرستی یعنی چه؟ می‌گویند خدا فقط ما را برگزیده و زمانی فرا خواهد رسید که یکی از میان ما ظهور خواهد کرد و آنگاه تمام مسیحیان و مسلمانان برده ما خواهند شد.

وی، با بیان این‌که امروز دشمن‌ترین افراد با انقلاب اسلامی اسراییل است، گفت: افرادی که نسبت به ولایت‌فقیه شیعه با این‌همه ادله محکم مناقشه می‌کنند بروند ببینند این‌ها چه ادعاهایی دارند؟ حساب کرده‌اند زمانی که یکی از بین ایشان ظهور کند همه مردم زمین برده آن‌ها شده و هر یهودی صاحب هزاران برده می‌شود.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccp0qsp2bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما