قم نيوز : جامعه مدرسین تاکید کرد:انقلابی بودن و انقلابی ماندن درتمسک و توجه به همه ابعاد فکری و شخصیتی امام راحل رقم خواهد خورد و عدول از خط صریح و روشن امام استکبار ستیز،فرو غلطیدن در انحراف است.
دول از خط صریح و روشن امام استکبار ستیز فرو غلطیدن در انحراف است
دول از خط صریح و روشن امام استکبار ستیز فرو غلطیدن در انحراف است
به گزارش قم نیوز در آستانه فرا رسیدن ۱۴ و ۱۵ خردادماه جامعه مدرسین جوزه علمیه قم بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزدهم خرداد صادر کرد.

متن این بیانیه که به امضا آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده به شرح زیر است.

بسم اللّه الرحمن الرحیم

خرداد ماه از یک سو یادآور خروش مردم دیندار و انقلابی کشور عزیزمان ایران در لبیک به فریاد فقیهی جامع و تربیت یافته مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در مخالفت با سیاستهای طاغوتی و ستمکارانه رژیم پهلوی است و از سویی دیگر، صفحه‌ای از حزن و اندوه مردم قدرشناس ایران و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در سوگ فراق مردی بزرگ و رهبری عظیم و عزیز است.

ارتباط میان امام و امت در کوران انقلاب و سالهای منتج به پیروزی انقلاب و همچنین پس از شکل‌گیری نظام اسلامی حکایت از استمرار حرکت انبیا و اوصیاء داشت و تبعیت از فرامین آن زعیم فرزانه در اندیشه ملت شریف ایران رهروی در راه نایب حضرت ولیعصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) تفسیر می‌یافت.

امروز نیز خلف راستین آن امام بزرگوار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تبیین گر حقیقی اندیشه امام راحل و استمرار دهنده سلوک در راه امام و تحقق اندیشه‌های آن مرد آسمانی است.

فقیهی عارف، فیلسوفی متأله و سیاستمداری بی نظیر، انقلابی را بنیان نهاد که امید مستضعفان و زجر و خذلان ستمگران شد.

آن عبد صالح خدا، تحولی شگرف در قلوب مسلمین و آزادیخواهان جهان ایجاد کرد که هنوز هم امواج آن ادامه دارد.

امام (قدّس سرّه) یک اندیشه بَیِّن و محکم داشت. تبیین اندیشه امام بدون ولایت فقیه، بدون مردم داری، بدون استکبار ستیزی، بدون محروم نوازی و مبارزه با ظلم و فساد، یک نسخه غیر حقیقی و تحریف شده است.

انقلابی بودن و انقلابی ماندن در تمسک و توجه به همه ابعاد فکری و شخصیتی امام راحل رقم خواهد خورد و عدول از خط صریح و روشن امام استکبار ستیز، فرو غلطیدن در انحراف است.

امروز خط امام، همان خط ولایت فقیه و رهبری است که در اقدام حکیمانه خبرگان ملت، در آیت الله العظمی امام خامنه ای تجلی یافته است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت سی و سومین سالگرد رحلت امام عظیم‌الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام قهرمانانه پانزدهم خرداد ۴۲، همگان را به انجام تکلیف و وظیفه دینی و عقلی رهروی در مسیر ولایت و پیروی از منویات و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد:

ایران اسلامی در مسیر پیشرفت و رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، راه امام را طی کرده است و امروز نیز توجه به مکتب امام و عنصر اصلی اندیشه او یعنی ولایت فقیه، تنها راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی است.پشتیبانی از ولایت‌فقیه و صیانت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصول مکتب انسان‌ساز و کرامت بخش امام، یک واجب عینی و از اهمّ فرایض است. مطالبه حقیقی ملت از دولت و مسئولین باید ولایتمداری باشد و مسئولین و کارگزاران کشور بدانند انحراف از اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی، خط قرمز حمایت‌های ملت از مسئولین است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvknzw23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما