يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 104723
منبع : قم نیوز

سی میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی

قم نيوز : مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی با اشتغال ۱۰۸۱ نفر در رشته‌های مختلف پرداخت شده است.
سی میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی
سی میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی
به گزارش قم نیوز وحید وزیری در جلسه شورای اشتغال استان قم با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از سیاست‌های مهم اشتغال زایی در کشور محسوب می‌شود گفت: تسهیلات اختصاص یافته استان قم نسبت به پارسال ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بین اینکه پارسال ۱۲۲۷ نفر توانستند این تسهیلات را دریافت کنند و در بخش مشاغل خانگی فعال شوند گفت: بیشتر این مشاغل در بخش صنایع چوب، سنگ، صنایع دستی، انگشتر و خیاطی ایجاد شده است.

وزیری گفت: تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته به استان قم نسبت به ۲ سال گذشته ۹ و نیم برابر شده است که می‌تواند گامی موثر در اشتغال زایی پایدار در استان باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ تسهیلات ارزان قیمت خانگی را از ۵۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان عنوان کرد گفت: این تسهیلات ۷ ساله و با ۲ سال تنفس و بازپرداخت تسهیلات ۵ ساله و با سود ۴ درصد تعیین شده است.

استاندار نیز در این جلسه گفت: رشد اقتصادی و افزایش اشتغال پایدار در استان به ورود جهادی، تلاش، رفع موانع و پیگیری دستگاه‌ها و مدیران استانی دارد

 شاهچرغی تمر کز بر مشاغل کوچک و خانگی و توجه به روستا‌ها را نیازمند حمایت بیشتر عنوان کرد و از نظام بانکی خواست تا تسهیلات بانکی این بخش را با سرعت بیشتری پرداخت کنند.

او گفت: مشاغل خانگی با خیز و استقبال مردمی مواجه شده است و باید همکاری دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی اشتغال زایی در بخش خانگی بیشتر تقویت شود.

شاهچراغی ورود عملیاتی، رصد و پیگیری مشکلات و مطالبات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به دور از کاغذ بازی‌های اداری باید اشتغال زایی سرعت ببخشند تا با کاهش فرایند‌ها بتوانیم اشتغال زایی را در استان افزایش دهیم.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcewe8zxjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما