يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 104844

تراکم مرغداری‌های قم چندبرابر متوسط کشوری است

قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تراکم مرغداری‌های گوشتی قم ۶ برابر و واحدهای تخم گذار نیز ۸ برابر کشوری است و همین مساله تهدید و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا را بیشتر از سایر استانها نموده است.
تراکم مرغداری‌های قم چندبرابر متوسط کشوری است
تراکم مرغداری‌های قم چندبرابر متوسط کشوری است
به گزارش قم نیوز محمدرضا حاجی رضا روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دامپزشکی قم، بیان کرد: استان قم در بخش امنیت غذایی به خصوص در حوزه دام و طیور وضعیت شاخصی در سطح کشور دارد.

وی اظهار داشت: قم با وجود اینکه نیم درصد اراضی زارعی و کشاورزی کشور را داراست اما ۲ درصد دام و طیور مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: در حوزه نرم و سخت افزاری طی سالهای گذشته شاهد روند موفقیت آمیزی در قم بوده ایم و تولیدکنندگان این استان گام های امیدوارکننده ای در مسیر صادرات و معرفی محصولات برداشته اند.

وی بیان کرد: شهرک دامشهر قم با دارا بودن یک هزار و ۲۰۰ واحد دامپروری یکی از بزرگترین باراندازهای دام در کشور است که سالانه ۸۰۰ هزار راس دام وارد آن می شود، به همین منظور مساله سلامت و پیشگیری از بیماری مورد اهتمام است.

حاجی رضا اظهار داشت: کنترل و پیشگیری از بیماری های دام و طیور و حفظ سلامت جامعه، دو اولویت اصلی و مهم استان قم در حوزه دامپزشکی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: امید می رود ارتباط موثر و مفید با تشکل و تعاونی های کشاورزی و دامپروری در دوره جدید مدیریت دامپزشکی قم ارتقا یابد.

وی ادامه داد: حفظ و تضمین سلامت مواد غذایی به همراه مردم محوری و ارتباط تعریف شده بین دامپزشکی با دامداران و کشاورزان در اولویت دامپزشکی قم باشد.

طی این آیین از خدمات ۱۴ ساله مهدی رفیعی محمدی تقدیر و حسن توحیدی مهر به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی قم معارفه شد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdci55az5t1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما