شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : 105087

غدیر را از مهجوریت بیرون بیاوریم

قم نيوز : رئیس ستاد مردمی غدیر با بیان اینکه باید غدیر را از مهجوریت بیرون بیاوریم افزود: مکتب شیعه حقیقت امیرالمومنین (ع) را به دنیا معرفی نکرده است و در این راستا نیازمند عزم و بسیج همگانی هستیم.
غدیر را از مهجوریت بیرون بیاوریم
غدیر را از مهجوریت بیرون بیاوریم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: عید سعید غدیرخم در جامعه ما و جهان اسلام جایگاه خودش را پیدا نکرده است.

رئیس ستاد مردمی غدیر گفت: طبق روایات و آیات فراوا ن، غدیر می‌بایست اولین جایگاه را داشته باشد و امام صادق علیه السلام نیز سه بار قسم جلاله خوردند که روزی بالاتر از روز عید سعید غدیر خم خلق نشده است.

وی ادامه داد: این روایت بدان معنا است که غدیر با سه بار قسم از ایامی همانند عاشورا، اربعین، نیمه شعبان، ۱۳ رجب، عید فطر و قربان، فاطمیه و دیگر مناسبت‌ها مهمتر است.

فرحزاد بیان داشت: در حالی که بقیه مناسبت‌ها را به خوبی برگزار می‌کنیم، غدیر مهجور و مغفول مانده است و باید بدانیم که زحمات ۱۲۴ هزار پیامبر در روز عید غدیر به بار نشسته است.

رئیس ستاد مردمی غدیر با بیان اینکه باید غدیر را از مهجوریت بیرون بیاوریم افزو د: مکتب شیعه حقیقت امیرالمومنین (ع) را به دنیا معرفی نکرده است و بسیج همگانی و عمومی از طرف مسئولان و مردم لازم است که غدیر برابر آنچه در شأن و منزلتش است شناسانده شود.

وی افزود: غدیر یعنی اینکه امیرالمومنین (ع) در جامعه الگو بشود و ما متأسفانه ناخدای کشتی را به مردم جهان معرفی نکرده‌ایم و در این راستا ضرورت دارد تا غدیر را عاشورایی برگزار کنیم و به این مناسبت می‌بایست سنت‌هایی همانند اطعام، عیدی دادن، برپایی کاروان‌های شادی و بیعت با امام زمان (عج) را ترویج کرد.

فرحزاد عنوان داشت: قبل و بعد از غدیر چند مناسبت مهم است که آیات قرآن در رابطه با آنها نازل شده و ذی الحجه یکی از مهمترین ماه‌ها است که اگر این مناسبت‌ها احیا شود غدیر در قله بلندش جا می‌افتد.

رئیس ستاد مردمی غدیر اضافه کرد: از عید قربان تا عید غدیر ایام شادی و جشن است که مسئولان و مردم هر کسی که در توانش هست می‌بایست خدمتی به غدیر کند و تبلیغ غدیر را بایداز اوجب واجبات بدانیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivwazyt1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما