يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : 105315
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دین بدون ولایت مورد پذیرش خداوند نیست

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلام قدر ولایت را ندانست و به همین دلیل دچار تفرقه شد و باید به این موضوع توجه داشت که دین بدون ولایت مورد پذیرش خداوند نیست.
دین بدون ولایت مورد پذیرش خداوند نیست
دین بدون ولایت مورد پذیرش خداوند نیست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی شامگاه شنبه در مراسم دهه بزرگداشت امامت و ولایت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مظهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: عید غدیر در آسمان‌ها بیشتر از زمین شهرت دارد و این واقعه بزرگ را باید بر اساس قرآن و روایات به درستی شناخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: در آیات و روایات مطالب و ویژگی‌های منحصر به فردی برای عید غدیر یاد شده و این روز افضل اعیاد امت پیامبر (ص) است.

وی ابراز داشت: روز عید غدیر، عید تمام انبیا الهی، روز عهد مخلوق با پروردگار، روز انفاق و دستگیری از محرومان، روز ملاقات مؤمنان با هم و روز ناامیدی دشمنان است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به برخی از اعمال عید غدیر عنوان داشت: شاد کردن دل مؤمنان، گره گشایی از کار محرومان، دادن هدیه، اطعام دادن، صله رحم و انفاق از جمله اعمال سفارش شده در روز عید غدیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: یکی از رسوم بسیار خوب روز عید غدیر که در کشورمان برقرار بوده، دیدار با سادات است که امری بسیار نیکو و پسندیده است.

وی افزود: نباید اجازه داد غربی‌ها روزهای جعلی برای شادی ما ایجاد کنند و روز عید غدیر در حقیقت روز عید بزرگ و شادی حقیقی برای مسلمین است.

حجت ااسلام حاج ابوالقاسم افزود: قرآن کریم برای روز عید غدیر ۵ ویژگی برشمرده است که مأموریت برای پیامبر اسلام، مهر قبولی برای رسالت پیامبر، روز اکمال و اتمام دین، روز مورد پذیرش اسلام از سوی خداوند، روز مأیوس شدن دشمنان و کفار و روز ایجاد امنیت برای مؤمنان با ولایت امام علی (ع) از جمله آنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عید غدیر برکات فراوانی به همراه دارد، ابراز داشت: متأسفانه امت اسلام قدر ولایت را ندانست و به همین دلیل دچار تفرقه شد و باید به این موضوع توجه داشت که دین بدون ولایت مورد پذیرش خداوند نیست.

وی ابراز داشت: اینکه امروز می‌بینیم دشمنان اسلام وارد سرزمین حجاز می‌شوند بدان معنا است که امت اسلام از موضوع ولایت فاصله گرفته است و قدردان ولایت نیست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccspqsp2bqx18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما