قم نيوز : رئیس سازمان اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با بیان اینکه در شهر قم ۱۵۰ مبلغ با محوریت کودک و نوجوان در حال فعالیت های تبلیغی در ۵ بوستان هستند، گفت: مبلغانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در حرم بانوی کرامت مشغول فعالیت هستند.
۱۵۰ مبلغ با محوریت کودک و نوجوان در حال فعالیت‌های تبلیغی در ۵ بوستان قم هستند
۱۵۰ مبلغ با محوریت کودک و نوجوان در حال فعالیت‌های تبلیغی در ۵ بوستان قم هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد ظهر امروز در نشست برنامه‌های تبلیغی ماه محرم که در سالن جلسات دفتر تبلغیات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در چند سال گذشته رتبه طلاق در قم بالا بود ولی بخشی از کاهش سرعت طلاق در قم به خاطر خدمات فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 300 مبلغ خواهر و برادر که در کنار تحصیلات حوزوی مدرک کارشناسی تحت عنوان مبلغان مشاور و روانشناس دارند در حال فعالیت تبلیغی بوده و ظرفیت قابل توجهی دارند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه بیان کرد: به خاطر ریشه‌های عمیق حب و ارادت به معصومین موضوعاتی که با اهل بیت(ع) مرتبط است به صورت شگرف‌آوری در جامعه رشد پیدا می‌کند و جلوه‌های عرض ارادت و محبت به اهل بیت(ع) در جامعه وجود دارد، محرم از ویژگی خاصی برخوردار است و در کشورمان ماه محرم از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است.

روستا آزاد عنوان کرد: سه فعالیت در زمینه محرم انجام داده ایم که تامین و تهیه ره توشه های محرم نخستین اقدام است، 3 ره توشه تحت عنوان اصلی و عمومی است که در 136 صفحه با تعدادی مقالات از جمله ترویج فرهنگ جهاد و شهادت توسط نویسندگان حوزوی تهیه شده است، ره توشه ای با عنوان خانواده توسط خواهران حوزوی تهیه شده که روش های آموزش حجاب در آن مورد توجه قرار گرفته است.

برگزاری سلسله نشست های روایان مکتب حسینی
وی افزود: از اول تا پنجم مردادماه سلسله نشست‌های روایان مکتب حسینی تحت محور جهاد تبیین در سالن همایش‌های غدیر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه بیان کرد: موضوع تکنیک‌های موثر در حوزه جهادی و مهارت گفت‌وگو و گوش دادن و اقدام در این سلسله نشست‌ها مطرح می‌شود و همچنین آشنایی با شگردهای دشمن و نحوه مقابله با آن از دیگر محورهایی است که در این  سلسله نشست‌ها تبیین می‌شود.

روستا آزاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اعزام مبلغ در ماه محرم عنوان کرد: اعزام مبلغ محور سوم و نهایی مورد توجه سازمان تبلیغات حوزه در ماه محرم است، در ابتدا ثبت نام انجام و با توجه به درخواست‌هایی که انجام می‌شود اعزام مبلغ صورت می‌گیرد.

 اعزام 9 هزار مبلغ ماه محرم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به سراسر کشور

وی افزود: 9 روز تا آغاز محرم مانده است که 3 هزار حکم برای اعزام مبلغ در قم صادر شده است که 9 هزار مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی به سراسر کشور اعزام می‌شوند، 6 هزار و 500 مبلغ از قم و 2500 مبلغ از شعب دفتر تبلیغات در شهرهای دیگر به سراسر کشور اعزام می‌شوند و حدود 3 هزار مبلغ در قالب گروه‌های جهادی اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با اشاره به درخواست‌های اعزام مبلغ بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد اعزامی‌های دفتر تبلیغات و گروه‌های جهادی و تبلیغی به حدود 9 هزار نفر برسد، در زمینه گروه‌های تبلیغی 90 درصد محل تبلیغ شهرها است.

تبلیغ 150 مبلغ در طرح تابستان در استان قم 

روستا آزاد با بیان اینکه 150 مبلغ در طرح تابستان در استان قم مشغول تبلیغ هستند، عنوان کرد: گروه‌هایی تحت عنوان انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در دفتر تبلیغات تشکیل شده است که 230 نفر هستند، برنامه‌های تبلیغی این افراد در کمیته‌ای بررسی و به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

همچنین حجت الاسلام مهدی کریم‌زاد در این نشست اظهار داشت: در احوالات امام موسی کاظم (ع) آمده هنگامی که ماه محرم فرا می رسید حالات ایشان عوض می  شود و غم و اندوه در چهره شان مشخص می شد.

وی با بیان اینکه در شهر قم 150 مبلغ با محوریت کودک و نوجوان در حال فعالیت‌های تبلیغی در 5 بوستان هستند، افزود: مبلغانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در حرم بانوی کرامت مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه تصریح کرد: دعوت‌های مردمی از طریق سازمان و نهادهای مختلف و سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی برای اعزام مبلغ انجام و هر چه به ماه محرم نزدیک می‌شویم درخواست‌های تبلیغی از سوی مردم بیشتر می‌شود.

کریم‌زاد ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که از دفتر قم 6 هزار مبلغ در قالب 210 گروه تبلیغی در ماه محرم به سراسر کشور اعزام می‌شوند، اعزام ها به صورت فردی و گروهی خواهد بود و براساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته و در زمینه زیست مومنانه، جایگاه ایثار در خانواده، مولفه‌های تقویت روحی و امید و بحث مواسات و مباحث در زمینه مهدویت از جمله موضوعاتی است که مبلغان به آن می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان از طریق آشنایی که در محل تبلیغ دارند و برای حفظ ارتباط مستمر کانال‌های مجازی ایجاد کردند تا محتوای تبلیغی در آن قرار بدهند و ارتباط خود را با محل تبلیغ داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepn8zwjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما