دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 10591
خالقی:

شهرک پژوهشی ویژه خواهران طلاب ایجاد می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: طرح شهرک پژوهشی ویژه خواهران طلاب حوزه های علمیه در حال تدوین است و این شهرک در آینده ای نزدیک احداث می شود.
شهرک پژوهشی ویژه خواهران طلاب ایجاد می شود
به گزارش قم نیوز، محمود خالقی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: کلیات این طرح تصویب و مورد توافق قرار گرفته که از شهرهای بزرگ آغاز می شود و راه اندازی این شهرک می تواند پاسخگوی مطالبات رهبری در گسترش امر پژوهش باشد.

وی ادامه داد: با تعامل حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ساز و کارهای مناسب برای تحقق امر پژوهش در برنامه های آموزشی حوزه های علمیه خواهران ایجاد می شود.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه طرح مهارت افزایی پژوهشی نیز در این راستا صورت گرفته است، گفت: سامانه پژوهشگران خواهران طلبه، سامانه تحقیقات پایانی، سامانه اساتید حوزه های علمیه ، تدوین برنامه نظامند آموزشی متناسب با سطوح مختلف تحصیلی ، مساعدت در چاپ آثار حوزه های علمیه، چاپ آثار برگزیده بانوان پژوهشگر از دیگر اقدامات این معاونت در عرصه پژوهشی است.

خالقی همچنین در ادامه به بررسی و چاپ ۱۵۰ طرح قرآن پژوهی اشاره کرد و افزود:در مدارس سطح ۳حوزه های علمیه خواهران ۲۸ انجمن پژوهشی در مراکز تخصصی و قرآنی ایجاد شده و ۸۳ موضوع پژوهشی توسط هسته های فارغ التحصیلی پژوهشگر در راستای فرهنگسازی امر پژوهش به چاپ می رسد.

وی، با بیان اینکه ایجاد نهضت آزاد اندیشی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب است، اضافه کرد: در این راستا ۳۰ کرسی در ۲۱ استان تا پایان فروردین ۹۲ اجرا می شود.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، گفت: همچنین همزمان با سراسر کشور مصادف با روز نهضت آزاد اندیشی، این نهضت با پیام مدیر مرکز مدیریت در تمام حوزه های علمیه خواهران آغاز می شود.

خالقی از استخراج۱۰ هزار موضوع برای پایان نامه های بانوان طلبه خبر داد و بیان کرد: این موضوعات بعد از پالایش نهایی به حوزه های علمیه خواهران برای اجرایی شدن اعلام می شود.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، شعار محوری هفته پژوهش امسال را گسترش فرهنگ پژوهش عنوان کرد و گفت: ایام هفته پژوهش با عناوین آرمان پژوهشگری، اخلاق پژوهشگری، آداب پژوهشگری، محیط شناسی پژوهشی، آزاد اندیشی و پژوهش و هم افزایی پژوهش نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdcfytdy.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما