چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 106180
منبع : قم نیوز

راه‌اندازی «موکب مادر و کودک و شهربازی معارفی» در عمود ۲۸۷

قم نيوز : معاون اجرایی کانون فرهنگی هنری تبیان در استان قم گفت: امسال به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و در ایام اربعین، موکب مادر و کودک در بخشی از فضای موکب حضرت زهرا(س) و در عمود ۲۸۷ بین مسیر نجف تا کربلا فعالیت خواهد داشت.
راه‌اندازی «موکب مادر و کودک و شهربازی معارفی» در عمود ۲۸۷
راه‌اندازی «موکب مادر و کودک و شهربازی معارفی» در عمود ۲۸۷
به گزارش قم نیوز محمدحسن ناصری معاون اجرایی کانون فرهنگی هنری تبیان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و در ایام اربعین، موکب مادر و کودک در بخشی از فضای موکب حضرت زهرا (س) و در عمود ۲۸۷ بین مسیر نجف تا کربلا فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: این موکب با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضایی به مساحت تقریبی ۶۰۰ متر مربع برپا می‌شود. 

 ناصری ادامه داد: یکی از بخش‌های موکب مادر و کودک، شهربازی معارفی است که با همکاری کانون فرهنگی هنری «تبیان» از شهر مقدس قم راه‌اندازی شده و در آن فعالیت‌های مختلفی اجرا می‌شود و ما سعی کردیم در قالب ۲ بازی معارفی و دینی، مبلغ و مروج آموزه‌های دینی برای کودکان و نوجوانان باشیم.

وی در تشریح محتوای بازی‌های مذکور افزود: بازی اول «کاروان زیارت» نام دارد که برای رده‌ سنی ۳ تا ۷ سال برنامه‌ریزی شده است. در این بازی سعی می‌شود که با محوریت ولایت امیرالمومنین(ع)، داستان غدیر خم برای مخاطبین روایت شود؛ در واقع به زبان کودکانه و با استفاده از ابزار و رسانه‌ بازی به بهترین شکل ممکن هدف مد نظر این بازی که رساندن پیام ولایت امیرالمومنین(ع) مطرح می‌شود.

معاون اجرایی کانون فرهنگی هنری تبیان در قم اظهار کرد: بازی دوم بازی «دشمن شناسی» است، در این بازی که برای مخاطبین ۶ تا ۱۲ سال برنامه ریزی شده است، قصد داریم استکبار جهانی و دشمنانی که بیشترین ضربه را به اسلام و مسلمین دارند وارد می‌کنند را به مخاطب کودکمان بشناسانیم.

وی افزود: در این بازی جنایت‌هایی که آمریکا و اسراییل علیه بشریت علیه مسلمانان جهان روا داشتند را اعلام می‌کنیم و بچه‌ها با استفاده از تانک‌هایی که به همت خود کانون طراحی و ساخته شده، این دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهند.

ناصری ادامه داد: ما سعی کردیم در قالب این ۲ بازی یک کار فرهنگی را انجام بدهیم و به شیوه کاملا غیر مستقیم و با استفاده از جدیدترین روش انتقال پیام و معارف در دنیا یعنی با استفاده از بازی و سرگرمی این هدف را دنبال کنیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdj90fzyt0zf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما