چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 10639
استاندار قم عنوان کرد

سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد ریالی استان قم در بخش معدن

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد ریالی استان قم در عرصه معدن گفت: قم باید پیشتاز استفاده از ذخایر معدنی در کشور باشد.
سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد ریالی استان قم در بخش معدن
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در نشست صمیمی با فعالان عرصه معدن منابع غنی معدنی را یکی از مزیت‌های مهم تولیدی استان برشمرد و اظهار داشت: استان قم با ذخایر عظیمی که در عرصه معادن دارد، می‌تواند پیشتاز استفاده از این منابع در کشور باشد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد ریالی استان قم در عرصه معدن خاطرنشان کرد: استان قم با معادن فعالی که در اختیار دارد دو درصد از معادن کشور را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه در عرصه معادن فلزی همچون طلا و مس نیز فعالیت‌های خوبی در قم انجام شده است.

استاندار قم ضریب اشتغالزایی در عرصه معدن را بالا عنوان و خاطرنشان کرد: هر معدن با ضریب اشتغالزایی بالا می‌تواند سرمایه‌های کلانی را در اختیار استان قرار دهد و همین ویژگی موجب شده تا معدن در استان قم به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی مهم تبدیل شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه معادن در سطح استان قم اعم از احیا معادن راکد، واگذاری و کشف ذخایر جدید عنوان کرد: در عرصه معدن باید به مقوله فرآوری توجه ویژه‌ای شود چرا که خام فروشی به سود استان نیست و این در حالی است که فعالان معدن استان قم می‌توانند با فرآوری محصولات سرمایه خود را افزایش دهند.

پیریایی تقویت و حمایت از بخش خصوصی را از اولویت‌های کاری مسئولان دانست و افزود: در این راستا باید راهکارهای لازم برای حمایت از معدن کاران و برطرف کردن موانع و مشکلات حوزه فعالیت بخش معدن در استان به کار گرفته شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci3qaz.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما