قم نيوز : مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: ۱۰ هزار و ۳۱۰ کارآموز این استان در نیمه نخست امسال موفق به گذراندن کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کسب آموزش‌های مهارتی شدند.
۱۰ هزار و ۳۱۰ کارآموز قمی درنیمه نخست امسال مهارت فنی و حرفه‌ای کسب کردند
۱۰ هزار و ۳۱۰ کارآموز قمی درنیمه نخست امسال مهارت فنی و حرفه‌ای کسب کردند
به گزارش قم نیوز محمود تقی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت‌ها می‌گردد، نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها در چهار بخش صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده و عمدتا در حوزه‌های فنی و تخصصی می‌باشد.

تقی‌پور با اشاره به مهارت‌آموزی ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر در نیمه نخست امسال، افزود: این آموزش‌ها در قالب یک‌میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۷۱ نفر ساعت در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان ارایه شده‌است.

وی اضافه کرد: از آموزش یاد شده پنج هزار و ۷۸۵ نفر در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، زندان‌ها، صنایع و اصناف، دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز هشتگانه  آموزشی که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۶ نفر زن و سه هزار و ۳۶۲ نفر مرد بودند.

به گفته وی، چهار هزار و ۵۲۵ نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۹ نفر زن و یک هزار و ۸۰۶ نفر مرد بوده‌اند.   

تقی‌پور توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری‌رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن را مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، خاطرنشان کرد: ویژگی این آموزش‌ها، پرورش کارآفرین است؛ به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد می‌نمایند.
https://qomnews.ir/vdciyqazzt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما