سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 106688
منبع : قم نیوز

پیش‌بینی مدل‌های مختلف توسعه پارکینگ عمومی در قم

قم نيوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: لازم است تا مدل‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت پارکینگ توسط مدیریت شهری تعریف شود.
پیش‌بینی مدل‌های مختلف توسعه پارکینگ عمومی در قم
پیش‌بینی مدل‌های مختلف توسعه پارکینگ عمومی در قم
به گزارش قم نیوز سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم به اهمیت مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های روزافزون مجموعه مدیریت شهری، چاره‌ای جز حمایت از خدمات متنوع سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه شهری نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم ادامه داد: برای اینکه توسعه شهری در مسیر مطلوبی قرار بگیرد، لازم است تا در قالب حمایت از بخش خصوصی پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی و جذابیت توریستی تعریف شود.

او با اشاره به تصویب بسته‌های سرمایه‌گذاری در شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در قالب این بسته سرمایه‌گذاری حوزه‌های سرمایه‌گذاری دارای قابلیت شهرداری قم با بخش خصوصی شناسایی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن‌ها مشخص می‌شود.

دهناد اضافه کرد: شورای شهر قم در تلاش است تا ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را کاهش دهد و اطمینان و ضمانت ضمنی به سرمایه‌گذاران بدهد؛ خدمات شهری، بوستان‌ها و فضای سبز در کنار مباحث تجاری و تفریحی از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری قم است.

عضو شورای شهر قم، مشکلات پارکینگ در قم را موردتوجه قرار داد و گفت: احداث پارکینگ به‌خودی‌خود برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به خاطر عدم انتفاع از آن دارای جذابیت نیست و لازم است تا مدل‌های جذابی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط مدیریت شهری تعریف شود.

او با بیان اینکه مدل‌های مختلف توسعه پارکینگ عمومی در قم پیش بینی شده است،گفت: احداث اسکلت و سفت‌کاری به همراه واگذاری زمین توسط شهرداری و پیش‌بینی فضای تجاری و استفاده از جرائم کسر پارکینگ از مدل‌های شورای شهر قم در مشارکت با بخش خصوصی جهت احداث پارکینگ است.

دهناد همچنین با اشاره به ورود دولت برای تأمین اعتبار طرح‌های ریلی قم گفت: وضعیت امیدوارکننده‌ای در زمینه تأمین ناوگان قطار شهری، ناوگان عمومی و تأمین هزینه‌های مونوریل قم به وجود آمده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg739q7ak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما