پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 106722
منبع : قم نیوز

ورزش زورخانه‌ای قم ثبت ملی شد

قم نيوز : رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی قم گفت: ورزش زورخانه‌ای دراین استان بسیار قدمت دارد و توانستیم با ارائه مستندات آن را ثبت ملی کنیم.
ورزش زورخانه‌ای قم ثبت ملی شد
ورزش زورخانه‌ای قم ثبت ملی شد
به گزارش قم نیوز امیر فردی رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی قم داشت: ورزش زورخانه ای ایران ثبت جهانی یونسکو است اما با توجه به قدمت و پیشینه ای که این ورزش در قم دارد ثبت ملی شد.

رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی قم بیان کرد: در حال حاضر ورزش زورخانه‌ای استان هشت مکان ورزشی دارد که چهار مکان آن در حوزه اداره کل ورزش و جوانان است.

وی گفت: یکهزار و ۲۰۰ ورزشکار ثبت شده زیر نظر هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی قم فعالیت دارند و این آمار به جز افرادی است که در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ندامتگاه لنگرود فعالیت دارند.

فردی افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان استان در شهرهای تابعه قم شاهد راه اندازی زورخانه باشیم.

رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی قم اظهار داشت: قهرمانان خوبی در هیئت داریم و اخیرا چند تن از ورزشکاران ما در المپیاد استعدادهای برتر کشور کسب عنوان کردند.

وی با اشاره به این که مرشدان نقش مهمی در ورزش زورخانه ای دارند گفت: هم اکنون کلاس مرشدی را برای دانش آموزان قمی برگزار می کنیم و هفته ای یکبار دانش آموزانی که استعداد دارند به کلاس مرشدی می آیند تا در آینده ای نه چندان دور باعث شکوفایی ورزش زورخانه ای شوند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcf0vdy0w6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما