چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : 106811

فعالیت 40 هزار امدادگر در پایگاه‌های امداد و نجات کشور

قم نيوز : رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به فعال بودن یک هزار و 500 پایگاه امدادونجات هلال احمر، گفت: 40 هزار امدادگر در سطح کشور وجود دارد که از میان آن‌ها 22 هزار نفر به‌صورت مستمر در پایگاه‌های امداد و نجات مشغول خدمات‌رسانی هستند.
فعالیت 40 هزار امدادگر در پایگاه‌های امداد و نجات کشور
فعالیت 40 هزار امدادگر در پایگاه‌های امداد و نجات کشور
به گزارش قم نیوز پیرحسین کولیوند در نشست فصلی مدیران مدیریت بحران سراسر کشور در قم، بروکراسی‌های ناقص اداری را از آسیب‌های مهم در حوزه مدیریت بحران دانست و اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر کشور با تشکیل هیات اندیشه ورزی، احصای و تحلیل وضع موجود را به‌صورت دقیقی مشخص کرده و فعالیت‌های آن بر مبانی آن انجام می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور اضافه کرد: اطفای حریق و حمل اجساد از مباحث مدیریت بحرانی در کشور است که هنوز متولی مشخصی ندارد و این معضل، چالش‌هایی را در مدیریت مساله به وجود آورده است.

وی ادامه داد: بر اساس اساسنامه سازمان هلال‌احمر، حمل اجساد با آمبولانس ممنوع است چراکه اولویت در استفاده از این وسیله امداد و نجات افراد آسیب‌دیده است.

کولیوند یادآور شد:حمل‌ونقل مواد خطرناک وظیفه مشترک سازمان پدافند غیرعامل و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و برای مدیریت صحیح در حوزه حمل اجساد، اطفای حریق و مواد خطرناک لازم است تا اصل هوشمند سازی و یکپارچه‌سازی در سطح کلان موردتوجه نهادهای قانون‌گذار باشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با تاکید بر وضعیت نامطمئن انبارهای تجهیزاتی سازمان هلال‌احمر کشور، تصریح کرد: به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات با توجه به شرایط حادثه‌خیزی کشور همواره مورد اهتمام باشد.

وی ادامه داد: برای شناخت و نهادینه‌سازی مخاطرات طبیعی و غیرمترقبه در سطح جامعه، طرح گنجاندن و معرفی مقابله و پیشگیری از حوادث در کتاب  درسی یکی از مقاطع تحصیلی آموزش‌وپرورش در حال رایزنی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به فعال بودن یک هزار و 500 پایگاه امدادونجات هلال احمر، گفت: 40 هزار امدادگر در سطح کشور وجود دارد که از این‌ بین 22 هزار نفر به‌صورت مستمر در پایگاه‌های امداد و نجات مشغول خدمات‌رسانی هستند که طی یک سال گذشته مشکل بیمه آن‌ها برطرف و حق‌الزحمه آن‌ها نیز به حدود 4 میلیون تومان رسیده است.

کولیوند با اشاره به درخواست برخی مدیران مدیریت بحران کشور برای افزایش مجوز پرواز بالگردهای نجات، خاطرنشان کرد: در سطح کشور 24 بالگرد امداد و نجات وجود دارد که 12 عدد از آن‌ها به خاطر برخی مسائل از مدار خارج و 12 بالگرد فعال وجود دارد و سازمان هلال و احمر فقط برای عملیات امداد و نجات اجازه پرواز آنها را می‌دهد و در سایر موارد مانند جابه‌جایی افراد به‌هیچ‌عنوان امکان استفاده از این قبیل ظرفیت‌های زیرساختی ملی وجود ندارد.

نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور تا فردا پنجشنبه پنجم آبان ماه جاری  در قم ادامه دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezp8zzjh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما