پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 106880

قم در سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور است

قم نيوز : شهر مقدس قم در سالروز میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور شده‌است.
قم در سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور است
قم در سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور است
به گزارش قم نیوز دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) شب گذشته و امروز در آیین‌های جشن و سرور میلاد خجسته امام حسن عسکری (ع)‌شرکت کرده و این روز خجسته را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز چراغانی و آذین‌بندی شده و برنامه‌های جشن و سرور در این مکان مقدس با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت ترتیب یافته‌است.

مراسم جشن و سرور در مسجد مقدس جمکران ، بقاع متبرک امامزادگان و دیگر اماکن دینی و مذهبی نیز برپاشده و دوست‌داران خاندان عصمت و طهارت(ع) با شرکت در این آیین‌ها  ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل‌بیت(ع) بویژه حضرت امام حسن عسکری(ع)‌ نشان می‌دهند.

همچنین سخنرانان آیین‌های جشن میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت درخصوص فضائل و ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی آن حضرت مطالبی را بیان کردند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین‌های جشن و سرور ارادت خود را به حضرت امام حسن عسکری(ع) نشان دادند.

امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و در کودکی از پدر بزرگوارش امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان، سیره پیامبراکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) را فراگرفت و در چنین محیط معنوی، رشد و پرورش یافت و به مقام امامت رسید.

کنیه امام حسن عسکری(ع) «ابو محمد» است که با لقب‌های دیگر مانند خالص، زکی، سراج، تقی و عسکری نیز شناخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها، نشانه‌ای از کمالات وجودی آن حضرت محسوب می‌شود. «عسکری» از مشهورترین لقب‌های ایشان است.

امامت کوتاه امام حسن عسکری(ع) از دوره‌های سخت زندگی آن امام محسوب می‌شود. خلفای بنی‌عباس همواره امامان معصوم(ع) را مانعی برای دستیابی به خواسته‌های نامشروع خود می‌دانستند، ازاین‌رو فشارهای زیادی بر امامان و پیروان آن‌ها وارد می‌کردند.

حاکمان بنی‌عباس افرادی را که می‌خواستند با امام حسن عسکری(ع) ارتباط برقرار کنند، شکنجه می‌کردند و به زندان می‌انداختند. ازاین‌رو دوستداران و پیروان امام حسن عسکری(ع) به‌سختی می‌توانستند با امام یازدهم  ارتباط برقرار کنند.

روشنگری امام حسن عسکری(ع) در میان مردم و پافشاری آن حضرت درراه حق و عدالت سبب کینه‌توزی و شدت عمل خلفای بنی‌عباس شد. از همین رو، آن امام بزرگوار را بارها زندانی کردند.

پیشوای یازدهم شیعیان، در فضای خفقان و استبداد، همواره باتدبیر و درایت در برابر حاکمان ظالم عباسی، ایستادگی کرد و برای حفظ اسلام اصیل و شیعیان، سختی‌های زیادی را به جان خرید.

سرانجام امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید؛ مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرش امام هادی(ع) واقع‌ شده‌است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcaain6w49nwa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما