قم نيوز : وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌بینید دشمن به دنبال‌ لطمه زدن به جمهوری اسلامی است؛ دلیلش این ا‌ست که نوجوانان و جوانان کشور را به اوج قله موفقیت رسانده‌اند. دانش‌آموزان باید نقش مهم خود را بدانند و هدفشان این باشد که در عرصه‌های مختلف پرچم کشور عزیزمان را بالا ببرند.
وزیر آموزش و پرورش: نوجوانان و جوانان کشور را به اوج قله موفقیت رسانده‌اند
وزیر آموزش و پرورش: نوجوانان و جوانان کشور را به اوج قله موفقیت رسانده‌اند
به گزارش قم نیوز یادواره 128 شهید هنرستان فنی قدس قم، پیش از ظهر امروز با سخنرانی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مرکز آموزشی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: دانش‌آموزان همواره نقش بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی داشته‌اند، امروز اگر می‌بینید دشمن به دنبال‌ لطمه زدن به جمهوری اسلامی است؛ دلیلش این ا‌ست که شما نوجوانان و جوانان کشور را به اوج قله موفقیت رسانده‌اید. دانش‌آموزان باید نقش مهم خود را بدانند و هدفشان این باشد که در عرصه‌های مختلف پرچم کشور عزیزمان را بالا ببرند.

وی افزود: قبل از انقلاب ما در کوچک‌ترین مسائل وابسته به دولت‌های غربی و آمریکایی بودیم اما بعد از انقلاب به برکت خون شهیدان و تلاش شما نوجوانان و جوانان در هر زمینه‌ای پیشتاز هستیم.

نوری با بیان اینکه در کل دنیا تنها چند کشور توانستند واکسن کرونا تولید کنند، اضافه کرد: ابرقدرت‌هایی بودند که ادعای بزرگی در زمینه پزشکی داشتند اما در بحث تولید واکسن ناتوان ماندند. در مقابل ایران اسلامی به همت محققان جوان خود توانست چندین واکسن تولید کند و در حال حاضر ما یکی از صادرکننده‌های واکسن کرونا در دنیا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دشمن با تبلیغات منفی خود دنبال این است که بین شما نوجوانان و جوانان ناامیدی را افزایش دهد و اینطور القا کند که شما ناتوان هستید. شما دانش‌آموزان در خط مقدم فناوری هستید و باید مراقبت کنید تا در برابر توطئه‌های دشمن شکست نخورید و مراقب سنگر‌های خود باشید؛ شما شهید حسن تهرانی‌مقدم‌ها و شهید زین‌الدین‌های آینده این مملکت هستید.

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال این است که هنرستان‌ها را فعال‌تر کند، افزود: امسال حدود ۷۰ هزار دانش آموز در هنرستان‌های سراسر کشور اضافه شده‌اند و این یعنی ۷۰ هزار نیروی جوان پای کار در اختیار کشور ماست و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

نوری در پایان گفت: تاکید مقام معظم رهبری این است که در راستای حمایت از توسعه دانش‌بنیان‌، از ظرفیت هنرستان‌ها استفاده شود و به نوعی دانش‌آموزان به عنوان سربازان این جبهه هستند.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchz-nzx23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما