قم نيوز : رئیس موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه بی نظیر بانوی کرامت گفت: حضرت معصومه(س) از نظر مقام و منزلت علمی جایگاه قابل توجهی داشتند.
رئیس موسسه امام خمینی: حضرت معصومه(س) از نظر مقام و منزلت علمی جایگاه قابل توجهی داشتند
رئیس موسسه امام خمینی: حضرت معصومه(س) از نظر مقام و منزلت علمی جایگاه قابل توجهی داشتند
رئیس موسسه امام خمینی: حضرت معصومه(س) از نظر مقام و منزلت علمی جایگاه قابل توجهی داشتند
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ اخبار استانها اخبار قم 
رئیس موسسه امام خمینی: حضرت معصومه(س) از نظر مقام و منزلت علمی جایگاه قابل توجهی داشتند
رئیس موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه بی نظیر بانوی کرامت گفت: حضرت معصومه(س) از نظر مقام و منزلت علمی جایگاه قابل توجهی داشتند.
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از امامزادگانی است که مقام و منزلت ویژه و ممتازی دارند و کمتر در امامزادگان دیگر این مقام وجود دارد.

وی افزود: عده‌ای از مردم قم برای مطرح کردن سوالات خود خدمت امام موسی کاظم(ع) رسیدند، ولی امام(ع) در منزل نبودند و حضرت معصومه(س) به سوالات آنها پاسخ داد و هنگامی که در مسیر بازگشت امام کاظم(ع) را دیدند و گفتند شما تشریف نداشتید و سوالات خود را مطرح و دختر شما این گونه جواب دادند، امام موسی کاظم(ع) فرمودند که "پدرش فدای او باد" که نشان منزلت و مقام علمی حضرت معصومه(س) است.

رئیس موسسه امام خمینی بیان کرد: کریمه اهل بیت(ع) یکی از روایان احادیث است و احادیث را از پدر بزرگوار و ائمه(ع) نقل می‌کردند، سه امام معصوم(ع) در مقام بیان فضیلت زیارت ایشان از این بانوی گرامی یاد می‌کنند، امام صادق(ع) پیش از تولد حضرت معصومه(س) فرمودند "بانویی از خاندان ما در قم مدفون خواهد شد و هر کسی او را زیارت کند بهشت بر وی واجب است"، امام جواد(ع) در حدیثی فرمودند که "هر کسی عمه مرا زیارت کند بهشت بر وی واجب است" که این موضوع نشان دهنده عظمت این بانو است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به جایگاه بی‌نظیر بانوی کرامت عنوان کرد: حضرت معصومه(س) از نظر تقرب به پیشگاه خداوند با سن کمی که داشتند اوج گرفتند که زیارت ایشان سبب سعادت ابدی انسان‌ها می‌شود، این بانوی گرامی در بین امامزادگان ما تنها بانویی است که زیارت مخصوص دارد و امام معصوم زیارت ایشان را با این تفسیر بیان کردند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در بین دختران ائمه زیارت نامه مخصوص نداریمف ولی حضرت معصومه(س) زیارت مخصوص دارد  این موضوع نشان دهنده اهمیت بانوی کرامت است، آیت‌الله بهجت فرمود مشاهده کردم ملائک و حضرت مریم از آسمان فرو آمدند و همین زیارت نامه را در کنار مرقد مطهر ایشان خواندند.

رجبی ادامه داد: در زیارت نامه حضرت معصومه(س) از این بانوی کرامت تقاضای شفاعت می‌کنیم و این بیان امام معصوم است، چون در پیشگاه خدا مقام و منزلت دارد، از بزرگان ما سوال شده اینکه حضرت معصومه(س) شفاعت می‌کند فقط مخصوص مردم قم است که گفته شد با شفاعت بانوی کرامت همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

رئیس موسسه امام خمینی ادامه داد: کریمه اهل بیت(س) یک بانوی ولایت مدار و عاشق امام رضا(ع) بودند و در این مسیر جان خود را بر طبق اخلاص نهادند که این موضوع از ویژگی های این بانو است.

 حوزه علمیه یکی از برکات حرم حضرت معصومه(س) است 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به کرامات حضرت معصومه(س) بیان کرد: در این زمینه کتاب‌هایی نوشته شده و در واقع می‌توان گفت حوزه علمیه با دانشمندانی که تحویل داده یکی از برکات وجود حضرت فاطمه معصومه(س) است، یکی از این افراد امام راحل است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت خاک کفش زائران حضرت معصومه(س) را برای تبرک به صورت خود می‌کشیدند که این موضوع نشان دهنده این است که این بزرگان چه برکتی در بانوی کرامت دیدند که خاک کفش زوار بانوی کرامت برای آنها تبرک است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvmeviuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما