پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : 106990

تمام پروژه‌های کلان قم تعیین تکلیف شده است

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: امروز هیچ پروژه کلانی در استان قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد.
تمام پروژه‌های کلان قم تعیین تکلیف شده است
تمام پروژه‌های کلان قم تعیین تکلیف شده است
به گزارش قم نیوز ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، گفت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است و امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونت گاه‌های غیررسمی، کنارگذر‌های شرقی و غربی و دریاچه نمک معین‌شده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می‌شود تا تصمیم‌سازی‌های حوزه شهری به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود بیان کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.

معتمدی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودرو‌های شخصی از سفر‌های شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران‌آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه‌ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یادآورشد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم (ص) با سرعت بالای انجام گیرد.

معتمدی عنوان کرد: روزانه به‌صورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم می‌شود و در این شرایط لازم است تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت‌های پارکینگ مورد توجه باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccoeqsx2bqxo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما