قم نيوز : معاون وزیر علوم گفت: امروز ۴۱ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان و همچنین پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور ایجاد شده و این آمار نشان از ظرفیت خوب این بخش برای ایجاد اشتغال است.
ایجاد ۴۱هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری
ایجاد ۴۱هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری
به گزارش قم نیوز حسن زمانیان ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم که در سالن همایش شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: در راستای توسعه باید چهار گام برداشت که گام اول آن آموزش، گام دوم پژوهش و سپس کیفیت‌بخشی به پژوهش است.

وی بیان داشت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در راستای کیفی بخشی به پژوهش‌ها صورت گرفته است و در حال حاضر نیز سه و هفت دهم مقالات پراستناد دنیا از آن ایران است.

معاون وزیر علوم و رئیس پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران ادامه داد: مرحله چهارم برای توسعه؛ زمانی است که پژوهش منجر به تولید فناوری شود و چرخه پژوهش با تولید یک محصول به کار خود پایان دهد.

زمانیان گفت: امروز ۴۱ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان و همچنین پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور ایجاد شده است و این آمار نشان از ظرفیت خوب این بخش برای ایجاد اشتغال است.

وی افزود: ۱۵۰ شرکت دانش بنیان که دارای سطح خوبی هستند هم اکنون در کشور در حال فعالیت می‌باشند.

معاون وزیر علوم و رئیس پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران ابراز داشت: در حال حاضر ۱۴۲۶ مجله علمی در کشور منتشر می‌شود که ۷۷ هزار مقاله در پایگاه‌های معتبر علمی جهان منتشر شده است.

رتبه علمی ایران در دنیا بر اساس آمار پایگاه‌های علمی، رتبه ۱۵ و ۱۶ است

زمانیان گفت: رتبه علمی ایران در دنیا بر اساس آمار پایگاه‌های علمی، رتبه ۱۵ و ۱۶ است که این آمار روند رشد سریع علمی کشور را کند نشان می‌دهد که عوامل مؤثر در زمینه باید شناسایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲ درصد مقالات دنیا متعلق به کشور ایران بوده است گفت: سهم مشارکت بین المللی از کل مقالات کشور ۳۵ درصد است و این آمار علیرغم تحریم‌های ظالمانه نشاندهنده دیپلماسی فعال کشور در این عرصه است.

معاون وزیر علوم و رئیس پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه ایران هفتمین کشور دنیا در بین ۱۳۰ کشور در عرصه مجلات نمایه شده است افزود: زبان فارسی رتبه ۱۱ را در بین ۸۰ زبان دیگر در مجلات نمایه شده و دسترسی عموم قرار داده شده دارد.

زمانیان افزود: ۳۴۴ نشریه فارسی در پایگاه‌های معتبر دنیا به نمایش عموم درآمده است که این امر یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای توسعه زبان فارسی بوده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcevf8zojh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما