شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 10732
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

بجای توسعه شهرک ها، بافت های فرسوده احیا شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: بجای توسعه شهرک ها و افزایش خدمات در خارج شهر، باید بافت های فرسوده شهر احیا و نوسازی می شد که این مهم امکان پذیر خواهد بود.
بجای توسعه شهرک ها، بافت های فرسوده احیا شود
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آتش زر با اشاره به وجود ۲ هزار هکتار بافت فرسوده در قم اظهار داشت: برای ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده نیازمند جهش و اقدامی بلند هستیم که ممکن است ۱۰ سال به طول انجامد.

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: این اقدام فقط مستلزم حمایت ملی دولت است و در این مورد منظور ما حمایت بلاعوض نیست بلکه حتی با ارائه وام هایی که حداقل ۸۰ درصد از هزینه ساخت و ساز را تامین کند، نیز موثر است.

حجت الاسلام آتش زر با بیان اینکه دولت برای ایجاد تحرک در بافت فرسوده اقدام به تخفیف عوارض ساختمانی کرد، گفت: علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی دولت در جهت نوسازی، شورای اسلامی شهر قم نیز این میزان را به ۱۰۰ درصد تخفیف افزایش داد ولی آنچه که مورد انتظار بود اتفاق نیفتاد.

رییس شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه از معضلات مهم شهرها وجود بافت های فرسوده شهری است، افزود: در گذشته بافت های فرسوده باارزش ترین مکان های شهر محسوب می شدند که بدلیل فرسودگی به مکان هایی بدون ارزش اقتصادی بالا و خالی از سکنه تبدیل شده است.

حجت السلام آتش زر با تاکید بر اینکه حوادث و بلایای طبیعی بویژه زلزله تهدیدی جدی برای بافت های فرسوده محسوب می شوند، اظهار داشت: اگر کوچکترین اتفاقی در شهر رخ دهد اولین قسمت هایی که آسیب جدی می بیند بافت های فرسوده هستند.

وی تاکید کرد: همچنین برای مشاهده اتفاق قابل توجهی در بافت های فرسوده، کمک و همکاری نهادها و دیگر سازمان ها بویژه شهرداری ضروری و لازم است.

حجت الاسلام آتش زر گفت: در مقابل ایجاد شهرک پردیسان، اگر برای نوسازی بافت فرسوده هزینه می شد؛ علاوه بر کاهش هزینه و زمان، دیگر نیازی به تهیه و توسعه حمل و نقل عمومی برای انتقال افراد به خارج شهر نبود.
وی با بیان اینکه شهر باید عمودی توسعه یابد نه افقی، عنوان کرد: به جای توسعه شهرک ها و افزایش خدمات در خارج شهر، باید بافت های فرسوده شهر احیا و نوسازی می شد که این مهم امکان پذیر خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تنها با اعطا مشوق اندک به مردم نمی توان انتظار قابل توجهی را ایجاد و شاهد بود، اظهار داشت: اگر دولت تسهیلات لازم را به شهرداری ها ارائه کند این آمادگی را داریم تا در هر زمانی نسبت به نوسازی بافت های فرسوده سطح شهر اقدام کنیم.

حجت الاسلام آتش زر تصریح کرد: حتی بخش خصوصی نیز در این عرصه بهتر از شهرداری می تواند اقدام به نوسازی بافت فرسوده سطح شهر عمل کند.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین منطقه پردیسان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: منطقه پردیسان نسبت به ساختمان های داخل شهر مستحکم تر است و تنها بخش هایی از این منطقه بدلیل عدم نظارت کم عرض طراحی شده است.

حجت الاسلام آتش زر با اشاره به اینکه در قسمت هایی از حاشیه شهر شاهد تولید بافت فرسوده هستیم، تصریح کرد: البته برخی از ساخت وسازها در حاشیه شهر که قدرت اقتصادی بالایی ندارند بدلیل فرار از هزینه مهندسی، بدون نظارت و کارشناسی اقدام به ساخت و ساز می کنند که باعث تولید بافت فرسوده می شوند.

انتهای پیام/115/

https://qomnews.ir/vdccimqs.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

طرح موضوع تبليغات انتخاباتي است اگر پرديسان نبود الان قيمت زمين درقم چندين برابر بود