يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 107462
منبع : قم نیوز

آیت الله روحانی عمرخویش را به تعلیم معارف اهل بیت(ع)گذراند

قم نيوز : آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله روحانی آورده‌است: آن عالم فرزانه عمر شریف خویش را به تعلیم علوم و معارف اهل بیت(ع) گذراند.
آیت الله روحانی عمرخویش را به تعلیم معارف اهل بیت(ع)گذراند
آیت الله روحانی عمرخویش را به تعلیم معارف اهل بیت(ع)گذراند
به گزارش قم نیوز  در این پیام آمده‌است:‌«ارتحال عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد صادق حسینی روحانی رضوان الله علیه موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این عالم فرزانه سالیان متمادی از عمر شریف خویش را به تعلیم علوم و معارف اهل بیت علیهم السلام گذرانده و شاگردان و آثار و کتب ارزنده‌ای را به یادگار نهادند.

اینجانب این مصیبت وارده را به ولی الله الاعظم امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف، حوزه های علمیه و به خصوص به بیت معظم و شاگردان و بازماندگان و منسوبین آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات، و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم.»

آیت‌الله روحانی روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ دارفانی را وداع گفت؛ وی از شاگردان آیت‌الله العظمی خویی(ره) بود که در سن ۱۴ سالگی و به تائید مکتوب اساتیدشان به درجه اجتهاد رسیده بود.

آن عالم ربانی دارای ده‌ها جلد تألیف به زبان‌های عربی و فارسی است؛ «فقه الصادق» دایره المعارف کامل فقه تشیع از مهمترین تالیفات «آیت الله سید محمد صادق روحانی» به زبان عربی است که این کتاب به عنوان یک منبع مرجع شناخته شده و در ۴۱ جلد بارها در داخل و خارج کشور به چاپ رسیده‌است.

وی در محرم سال ۱۳۴۵ قمری (برابر با ۱۳۰۵ هجری خورشیدی، و تابستان ۱۹۲۶ میلادی) در شهر قم متولد شد.


انتهای پیام / 106

مراسم تشییع آیت الله سیدصادق روحانی امروز از ساعت۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم واقع در سه راه بازار به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
https://qomnews.ir/vdch-qnzi23nvkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما