چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 107505
منبع : قم نیوز
با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه صورت گرفت

برگزاری تریبون آزاد نقد تفکیک جنسیتی در دانشگاه قم

قم نيوز : کرسی آزاد اندیشی تفکیک جنسیتی دانشگاه، عقلانیت یا تحجر در دانشگاه قم برگزار شد.
برگزاری تریبون آزاد نقد تفکیک جنسیتی در دانشگاه قم
برگزاری تریبون آزاد نقد تفکیک جنسیتی در دانشگاه قم
به گزارش قم نیوز پیرو پرسش‌هایی که دانشجویان دانشگاه قم در خصوص دلیل تفکیک جنسیتی این دانشگاه با آن مواجه هستند و از چندی پیش شدت گرفته است، یکی از کانون‌های فرهنگی این دانشگاه کرسی آزاد اندیشی با این موضوع برگزار کرد.

عصر 28 آذرماه کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان "تفکیک جنسیتی دانشگاه، عقلانیت یا تحجر؟!"، با حضور دکتر یگانه از اساتید دانشگاه قم در این دانشگاه برگزار شد. هدف از برگزاری این کرسی پاسخ به شبهات دانشجویان در خصوص دلیل تفکیک دانشگاه و مزایا و معایب آن بود که طی آن دانشجویانی به عنوان مخالف و موافق به گفت‌وگو پرداختند.

این کرسی با سخن یکی از دانشجویان مخالف با تفکیک جنسیتی آغاز شد؛ وی داستان معروف چادر کشیدن در دانشگاه پس از انقلاب و مخالفت امام خمینی (ره) با این موضوع را بیان کرد و پرسید که چرا با وجود اینکه بنیان‌گذار این انقلاب با این موضوع مخالفت کردند در حال حاضر این دانشگاه تفکیک جنسیتی است.

سپس دانشجوی دیگری از مخالفان به مسئله صرف بودجه برای ساخت دانشکده، کتابخانه و موارد مشابه جداگانه برای خانم‌ها اشاره کرد و معتقد بود وقتی دانشکده‌های آقایان ظرفیت حضور خانم‌ها را دارند این بودجه می‌تواند صرف ارتقای کیفیت دیگر بخش‌های دانشگاه شود.

دانشجویان دیگری از مخالفان نیز به عدم یادگیری معاشرت اجتماعی با جنس مخالف و اینکه کسانی که علاقه به تحصیل در دانشگاه تفکیک جنسیتی دارند می‌توانند دانشگاه‌های تک جنسیتی را انتخاب کنند اشاره کردند.

در مقابل دانشجویان موافق معتقد بودند می‌توان از این شرایط برای بالابردن تمرکز استفاده کرد و خانم‌ها در دانشگاه تفکیک راحتی بیشتری دارند؛ همچنین آن‌ها بیان کردند یادگیری نحوه برخورد با جنس مخالف ربطی به دانشگاه ندارد و دانشجویان در دیگر محیط‌ها می‌توانند این تجارب را کسب کنند.

در  انتهای این کرسی آزاداندیشی به دلیل محدودیت زمانی دکتر یگانه، سخنران جلسه به جمع‌بندی مختصری پرداخت و باقی گفت‌وگوها در خصوص این مسئله به جلسات بعد و در صورت امکان با حضور مسئولین دانشگاه جهت پاسخ به شبهات دانشجویان موکول شد.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcfxedytw6dxta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما