يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 107546
منبع : قم نیوز

۵۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

قم نيوز : معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه به رقم ۵۸۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال رسید.
۵۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد
۵۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز سیاوش فولادی وندا معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر‎ماه ۹ هزار و ۹۵۹ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند که از این تعداد بازرسی، ۶۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۵۸۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال شده‌است.

وی افزود: در همین رابطه ۴۴ مورد از این پروندها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌ و ۲۲ مورد دیگر آن نیز بر اساس ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ( پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال ) شامل ضبط کالا و تحویل آن به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوده‌است.

وی با اشاره به افزایش نظارت بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بر بازار استان برای مقابله با تخلف‌های مرتبط با قاچاق،‌ تاکید کرد: در این راستا آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۳ درصد، تعداد پرونده‌ها ۲۷ درصد و مقدار کشفیات نیز ۳۲ درصد افزایش داشته‌است.

فولادی وندا گفت: در همین رابطه کالاهایی همچون سیگار، لوازم‎‌ خانگی، لوازم ‎یدکی و باطری خودرو، لوازم‌ پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، وسایل الکترونیکی(باکس دوربین مدار بسته)، محصولات آرایشی و بهداشتی، نفت‌گاز، خمیر کاغذ، اسباب بازی و همچنین مواردی از عدم ایفای تعهدات ارزی کشف شده‌است.

وی افزود: همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در جریان نظارت بر بازار استان، تعداد یکهزار و ۴۱۳ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش دادند و ۳۵۷ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی برگزار کردند.

وی ادامه داد: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با دستگاه‌‎هایی نظیر اداره کل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.

در حال حاضر در مجموع تعداد ۴۲ هزار و ۵۶ واحد صنفی مجوزدار در استان قم موجود است که ۲۵ هزار و ۳۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۷ هزار و ۱۸ مورد آن واحد تولیدی و فنی می‌باشد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcay0n6i49nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما