قم نيوز : مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به قرارگرفتن پروژه اتصال خط ریل سراسری به این منطقه در مصوبات سفر رییس جمهور به استان قم گفت: این پروژه در حال حاضر با صرف اعتبار 350 میلیارد ریال بالغ بر 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
پروژه خط ریلی منطقه ویژه سلفچگان به 35 درصد پیشرفت رسیده است
پروژه خط ریلی منطقه ویژه سلفچگان به 35 درصد پیشرفت رسیده است
به گزارش قم نیوز محمود داودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه خط ریلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از خرداد سال 1388 آغاز شد، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه تا قبل از سال 1396 از طریق تخصیص اعتبارات استانی صورت می گرفت ولی بعد از آن به واسطه ثبت آن در فهرست پروژه های ملی با عنوان رفع گلوگاه های ظرفیتی خطوط راه آهن(احداث خطوط فرعی)، تامین اعتبار و اجرای آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران محول شد. 

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 96 و واگذاری پروژه به راه آهن؛ عملیات زیرسازی و ابنیه فنی در کل مسیر انجام شده بود، ابراز کرد: بعد از تغییر شرایط تخصیص بودجه، اجرای این پروژه مهم تا سال 1400 متوقف شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: در راستای اجرای بند 10 مصوبات سفر ریاست جمهور به استان قم مبنی بر تشکیل جلسه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی(راه آهن جمهوری اسلامی ایران)، سازمان برنامه و بودجه کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، این جلسه با پیگیری مجدانه استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به منظور تعیین نحوه تامین مالی پروژه خط ریلی فرعی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تشکیل و با تفاهم طرفین مصوب شد سازمان برنامه و بودجه کشور از محل منابع ملی 1500 میلیارد ریال و راه آهن جمهوری اسلامی ایران از محل منابع خود 1000 میلیارد ریال به پروژه تخصیص دهند. 

داودآبادی افزود: در همین راستا مقرر شد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز زیرسازی بخش داخلی خود را تحت نظارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تکمیل و برای روسازی تحویل راه آهن نماید. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع عملیات زیر سازی و روسازی از ابتدای مسیر تا داخل منطقه 35 درصد پیشرفت فیزیکی با صرف اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال داشته و پیگیری های لازم جهت اجرای کامل در کوتاهترین زمان ممکن در حال انجام است و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان بندر خشک ایران به خط ریلی سراسری متصل شود.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca60n6a49nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما