يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 10776
اردیبهشت آینده

همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه (س) از برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام در این دانشگاه خبر داد.
همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی مراد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام در دانشگاه حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این همایش با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیته‌های تخصصی این همایش در معاونت پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه (س) تشکیل شده و در حال پیگیری فعالیت‌های علمی این همایش هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به آغاز کار ستاد برگزاری این همایش در سال ۹۰ خاطرنشان کرد: با دو نشریه معتبر علمی پژوهشی توافق شده تا مقالات این همایش در این نشریات درج شود.

وی ابراز داشت: پوستر و پایگاه اینترنتی این همایش طراحی شده و فراخوان‌ و محورهای همایش برای مراکز علمی پژوهشی ارسال شده است.

حیدری با اشاره به اینکه این همایش به موضوع حقوق زن در اسلام رویکردی فلسفی دارد، خاطرنشان کرد: موضوع زن، مقوله‌ای است که از جنبه‌های مختلف حقوقی، حقوق بشری و جامعه شناسی می‌توان به آن پرداخت اما این همایش در نظر دارد این موضوع را از دید فلسفی بررسی کند.

وی مسئله حقوق زن را یکی از مهم‌ترین چالش‌های فکری و عقیدتی امروز دانست که دگر اندیشان با تکیه بر آن تلاش می‌کنند دین اسلام را زیر سئوال ببرند.

معاون پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه (س) ادامه داد: در این همایش علاوه بر ارائه مقالات، میزگردها و مناظرات علمی نیز برپا خواهد شد تا نظام حقوق زن در اسلام از دیدگاه فلسفی به خوبی تبیین شود.


انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcai0n6.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما