چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 107854

شیطان با شبهه راه ضلالت را برای انسان زیبا نشان می‌دهد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: شیطان با شبهه راه ضلالت را برای انسان زیبا نشان می‌دهد و این راه را مسیر هدایت معرفی و انسان را به زیاده طلبی دعوت می‌کند تا انسان از وادی بندگی فاصله بگیرد.
شیطان با شبهه راه ضلالت را برای انسان زیبا نشان می‌دهد
شیطان با شبهه راه ضلالت را برای انسان زیبا نشان می‌دهد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی شامگاه سه شنبه در مراسم مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: هر کسی محبت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را دارد از ناحیه حضرت به او سلام می‌شود و باید شکر این نعمت را به جای بیاوریم که محب اهل بیت (ع) هستیم.
 
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: باید راه‌های نفوذ شیطان به خود را سد کنیم و اجازه مسلط شدن شیطان به خود را ندهیم چرا که شیطان به دنبال این است که انسان را از مدار بندگی خارج کند و در روایات نیز داریم که تاکید شده تا جوری رفتار کنید که هر کسی شما می بیند بگوید این فرد شیعه است.
 
وی ابراز داشت: هر اندازه انسان در مدار بندگی بیشتر باشد، نعمت‌های الهی نیز بیشتر به انسان می‌رسد و در این راستا انسان باید راه‌های نفوذ شیطان را به خود ببندد و غفلت‌های گذشته را جبران کند.
 
حجت الاسلام مؤمنی افزود: در سوره اعراف آمده، شیطان در تلاش است و به راه‌های مختلف متوسل می‌شود و همه هدف شیطان این است که ناامیدی در انسان ایجاد کند و از این طریق او را از خداوند دور سازد.
 
وی تاکید کرد: شیطان قسم خورده است که بندگان را از مسیر مستقیم که همانا مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است جدا کند و به همین دلیل انسان باید همواره مراقب نفوذ شیطان باشد.
 
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: به فرموده قرآن شیطان از رو به رو، پشت سر، دست راست و چپ به بندگان حمله می‌کند تا آنان را از مسیر پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جدا کند و همه هدف او خارج کردن انسان از مسیر مستقیم الهی است.
 
وی با بیان اینکه شیطان تلاش می‌کند تا چشم انسان را نسبت به حقایق و نعمت‌هایی که خداوند به او داده است ببنند افزود: ملت ما در مشکلات اقتصادی قرار دارند و مسئولین برای حل مشکلات باید تلاش جهادی خود را مضاعف کنند با این حال در هیچ کجای عالم همانند ایران اسلامی بیرق امام علی (ع) بلند نیست.
 
حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: در هیچ کجای این عالم بیرق امام حسین (ع) همانند ایران بلند نیست و ما در کشوری زندگی می‌کنیم که سابه علی بن موسی الرضا (ع) بر سر ما است و این کشور؛ مملکت حضرت حجت (عج) است و به همین دلیل دشمن تلاش می‌کنند تا ناامیدی را در دل ملت ما ایجاد کند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: اغتشاشگران و دشمنان آرزوهای خام خود را به گور می‌برند و این کشور صاحب دارد و ملت ما بعد از خداوند به امام زمان (عج) تکیه دارد و منتظران ظهور هستند.
 
وی بیان داشت: دشمن می‌داند که اگر امام زمان (عج) بیاید درد و رنج از شیعیان بیرون می‌رود به همین دلیل تمام تلاش خود را برای به انحراف کشیدن مردم با تعلقات دنیوی معطوف می‌کند تا مردم آخرت خود را رها کنند و نسبت به آن بی تفاوت باشند.

برخی‌ها تنها به جنبه رحمانیت دین اسلام و خداوند بسنده می‌کنند
 
حجت الاسلام مؤمنی گفت: برخی‌ها تنها به جنبه رحمانیت دین اسلام و خداوند بسنده می‌کنند در حالی که باید به تمامی ابعاد دین اسلام نگریست و عذابی که در روز قیامت بدان وعده داده شده نیز باید توجه داشت و این روش شیطان است که انسان را منحرف کند تا تنها دنیای خود را بسازد.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی از افرادی که در گذشته فقط شعار جانم فدای ایران سر می‌دادند به همین شعار خود هم عمل نکردند و امروز می‌بینیم که در صف دشمنان ایران همان‌ها که روزی سلاح شیمیایی به عراق داده بود تا علیه ملت ایران استفاده کند ایستاده‌اند.
 
وی در ادامه با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه بیان داشت: برخی از افراد همچنان حرف‌های وحدت شکن می‌زنند و علمای اهل تسنن می‌بایست در این زمینه ورود کنند و مانع از خدشه دار شدن وحدت در بین ملت ایران شوند.
 
حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: تشییع شهادت حاج قاسم سلیمانی بزرگترین رفراندوم بود اما برخی‌ها هنوز حرف مردم را نمی‌فهمند و بر طبل اختلاف و نزاع می‌کوبند و به فرموده رهبر معظم انقلاب هر کسی که به اختلافات دامن بزند در حقیقت به نفع دشمن در حال فعالیت است.
 
استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: شیطان با شبهه راه ضلالت را برای انسان زیبا نشان می‌دهد و این راه را مسیر هدایت معرفی و انسان را به زیاده طلبی دعوت می‌کند تا انسان از وادی بندگی فاصله بگیرد.
 
وی با بیان اینکه باید به داشته‌ها و دستاوردهای کشور توجه داشته باشیم بیان داشت: به خاطر همین پیشرفت‌های کشور دشمنان بر علیه این مردم شبانه روزی کار می‌کند و در این مدت شاهد بودیم که واکسن کرونا در کشور ساخته و صادر شد و امروز در عرصه ساخت پهپاد به قدرت قابل توجه دست یافته‌ایم هر چند که مشکلات و سختی‌هایی نیز داریم و این مشکلات قابل کتمان نیست که مسئولان باید برای حل مسائل تلاش کنند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccpmqs02bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما