سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 108313

استان قم به ۵۰ مدرسه جدید نیاز دارد

قم نيوز : مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: برای جبران کمبودهای گذشته و همچنین برای تأمین کلاس درس مورد نیاز دانش‌آموزان جدید و آمادگی ورود به سال تحصیلی، هر سال به ۵۰ مدرسه جدید در استان نیاز داریم.
استان قم به ۵۰ مدرسه جدید نیاز دارد
استان قم به ۵۰ مدرسه جدید نیاز دارد
به گزارش قم نیوز احمدرضا اجتهادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امروز در دیدار با سردار موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، اظهار داشت: عمده فعالیت‌های این اداره کل در سال‌های اخیر در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان متمرکز بوده است.

 رشد 3.5 برابری در زمینه تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی استان 

وی افزود: در یک سال گذشته و علی‌رغم کمبود اعتبارات، رشد مطلوبی برای تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی استان و از جمله برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی شاهد بوده‌ایم، تا آن جا که از دهه فجر سال 1400 تا دهه فجر سال 1401 و نسبت به مدت مشابه قبلی، رشد سه و نیم برابری در این زمینه مشاهده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل متبوع خود در یک سال اخیر بیان کرد: یکی از اهداف این دیدارها، بررسی ظرفیت های مشترک در ارائه خدمت بیشتر به مردم است.

اجتهادی ادامه داد: کمبود فضای آموزشی نسبت به میانگین کشوری به ویژه با توجه به رشد بیشتر جمعیت قم نسبت به میانگین کشوری و همچنین عدم تعیین فرآیند قانونی برای تملک زمین آموزشی یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود است.

وی تصریح کرد: مهاجرپذیری قم و جمعیت زیاد دانش‌آموزان اتباع خارجی در استان نسبت به میانگین کشوری، یکی دیگر از چالش‌های عمده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم تصریح کرد: آمار بیانگر آن است که برای جبران کمبودهای گذشته و همچنین برای تأمین کلاس درس مورد نیاز دانش‌آموزان جدید و آمادگی ورود به سال تحصیلی، هر سال به 50 مدرسه جدید در استان نیاز داریم که البته اعتبارات سالانه و کمک های خیرین، پاسخگوی این نیاز نیست.

اجتهادی درباره مشارکت خیرین در اجرای پروژه‌های اداره کل نوسازی استان نیز خاطرنشان کرد: درصد مشارکت خیرین از اعتبار لازم حدود 35 درصد است و کمک‌های این عزیزان در 70 درصد پروژه‌ها استفاده می‌شود.

محرومیت‌زدایی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی مورد تاکید بسیج سازندگی است 

سردار محمدرضا موحد در این دیدار، اظهار داشت: یکی از وظایف بسیج سازندگی به عنوان یکی از زیرمجموعه سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی و تلاش در توسعه فعالیت‌های فرهنگی است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بیان  کرد: در حال حاضر توانمندی‌های فنی مهندسی بسیج سازندگی نیز بسیار خوب و قابل اتکا است.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل یک نشست و کارگروه تخصصی را برای هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و مشترک اداره کل نوسازی مدارس و سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) مطرح کرد.

موحد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیشنهادها برای تحقق هم‌افزایی این دو مجموعه، تعریف یک فعالیت مشترک سه جانبه با بسیج مدارس برای انجام دوره آموزشی فنی، تعمیر و نگهداری پنل‌های خورشیدی در مدارس و واگذاری مسئولیت نگهداری از سیستم تأمین انرژی پنل خورشیدی به دانش‌آموزان همان مدرسه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfj0fsyt0zs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما