چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 108327

حوزه‌های علمیه از متولیان اصلی دین و دین‌داری مردم هستند

قم نيوز : قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با بیان اینکه جامعه ایرانی بعد از انقلاب اسلامی دین‌دارتر شده است، گفت: حوزه‌های علمیه از متولیان اصلی دین و دین‌داری مردم هستند.
حوزه‌های علمیه از متولیان اصلی دین و دین‌داری مردم هستند
حوزه‌های علمیه از متولیان اصلی دین و دین‌داری مردم هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ حمید ملکی ظهر امروز در نخستین کنفرانس تخصصی بررسی وضعیت دین‌داری ایرانیان که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) قدرت تمییز گفتمان اسلام با متولیان و مدعیان را در اذهان مردم تقویت کرد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه از متولیان اصلی دین و دین‌داری مردم هستند، اگر بخواهیم مردم کشور ما دین‌دار بمانند، باید تمام اقشار مردم برای یک‌بار هم که شده نامه امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر را بخوانند.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها بیان کرد: جامعه ایرانی بعد از انقلاب اسلامی دین‌دارتر شده است، حمایت مردم از حوزه‌های علمیه در گرو عمل به رسالت الهی و تقویت بنیه دین‌داری جامعه است و در عین توجه به بنیه‌های مقوم دین‌داری باید به خطراتی که جامعه دین‌داری را تهدید می‌کند توجه و موانع تجلی دین‌داری را برطرف کنیم.

ملکی ضمن اشاره به داده‌های آماری سنجش نقش سیاسی مردم، با بیان این‌که بالغ بر 35 درصد از ملت در راهپیمایی 22 بهمن 1401 مشارکت کردند، تصریح کرد: تاریخ ثابت کردهکه در هر دوره‌ای مردم غیور و متدین ایران احساس کردند دین درخطر است، محکم و مقاوم پای در میدان گذاشتند.

وی گفت: اگر کسی از دین و دین‌داری بگوید، ولی در مقام عمل بدان عمل نکند، خود مانعی برای تجلی دین‌داری دیگران خواهد بود، اگر حاکمان مدیران و مسئولان ظاهری دینی داشته باشند، ولی در مقام عمل به دین عمل نکنند، ریزش‌ها سیل‌آسا اتفاق خواهد افتاد.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با تأکید بر این‌که معجزه الهی در کشور ما اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: اگر این هجمه تبلیغات در هر کشوری روی می‌داد ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور نابود می‌شد، فطرت پاک ملت و اسوه بودن رهبر فرزانه انقلاب از مهم‌ترین پایه‌های ممانعت از اثربخشی بسیار مخرب برخی مسئولان بی‌کفایت و دسیسه‌های شوم دشمنان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirvazyt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما