قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: در مباحث کلامی و فقهی نیازمند وسایل الشیعه‌های جدید هستیم‌.
آیت‌الله اعرافی: در مباحث کلامی و فقهی نیازمند وسایل الشیعه‌های جدید هستیم‌
آیت‌الله اعرافی: در مباحث کلامی و فقهی نیازمند وسایل الشیعه‌های جدید هستیم‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع احادیث شیعه و اهل سنت که در سالن جلسات مرکز نور برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل به مناجات شعبانیه عشق می ورزیدند، ماه شعبان حقیقت نورانی دارد که برای بهره مندی از مزایای این ماه باید اعمال و اذکار مورد توجه باشد.

وی افزود: در یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم هستیم، حوزه علمیه همواره موثر بوده است، رشته مهاجرت ها بسیار مهم و تاریخ ساز بوده است و در تاریخ حوزه ها هجرت مقوله بهم پیوسته تاریخی بوده است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: موضوع هجرت های تاریخ ساز و دگرگون بخش و تمدن ساز در دوره های مختلف قابل توجه است، شهر قم در حرکت به سمت حوزه بالنده و قله حوزه شیعه از نقطه هجرت ها آغاز شده و این هجرت ها گاهی مقطعی و گاهی جریانی است و همچنین خانوادگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هجرت های فردی و خانوادگی نقاطی ایران را دگرگون کرد و قم به وسیله این هجرت ها به قطب اندیشه دینی و شیعی تبدیل شد، در یک مقطعی در دوران میرزای قمی حوزه علمیه دچار افول شد و با حضور آیت الله حائری در فروردین سال 1301 خورشید تازه ای در این سرزمین درخشید و گرد این خورشید افرادی از جمله امام راحل و مراجع عالیقدر جمع شدند و به نهضت و انقلاب اسلامی رسید که امواج قم عالم تاب شد.

 مرکز تحقیقاتی نور یکی از محورهای مهم در تحولات قم بوده است 

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: مرکز تحقیقاتی نور یکی از محورهای مهم در تحولات قم بوده است و این مرکز کانون محوری است و از اقدامات این مرکز تقدیر می کنم،  ورود این مجموعه در استخدام علوم کامپیوتری برای علوم اسلامی پدیده مبارک است.

امام جمعه قم گفت: در حوزه ترویج و تبلیغ و فرهنگ و گفتمان سازی معارف اسلامی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و هنوز در میانه راه هستیم که طلاب و محققان جوان باید مسیر آینده را در حوزه های پژوهشی  و علوم اسلامی طی بکنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: با اقداماتی که در حوزه هوش مصنوعی انجام می شود این حرکت زیرساختی برای تحرکات جدید در توسعه مرزهای فهم کتاب و سنت و ترویج و گفتمان سازی علوم اسلامی فراهم می شود.

 کتب و منابع حوزوی قدیمی به صورت نرم افزار تبدیل شود 

وی افزود: باید تلاش کنیم کتب و منابع حوزوی قدیمی را به صورت نرم افزار تبدیل کرده و در دسترس قرار بگیرد، جشنواره سالانه فناوری های نوین در قلمرو علوم و معارف اسلامی برگزار شود و جای این جشنواره خالی است.

 در مباحث کلامی و فقهی نیازمند وسایل الشیعه های جدید هستیم 

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در مباحث کلامی و فقهی نیازمند وسایل الشیعه های جدید هستیم، خاطرنشان کرد: 15 سال گذشته در صحبتی که با آیت الله ری شهری داشتم بر این موضوع تاکید می شد که پرچمدار معارف اهل بیت(ع) هستیم و همه روایات باید در یک جایی جمع شود و این اقدام قابل توجه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaean6a49nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما