سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 108487

جشن پسران روزه اولی در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : جشن روزه‌ اولی‌ها ویژه پسران در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
جشن پسران روزه اولی در حرم حضرت معصومه(س)
جشن پسران روزه اولی در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در مراسم جشن روزه اولی‌ها در حرم مطهر بانوی کرامت، رسیدن به سن تکلیف را آغاز جشن بندگی بارگاه باری تعالی دانست و اظهار کرد: انسان در طول عمر خود چند نوع تولد را تجربه می‌کند، یکی از انواع تولد همان تولد از مادر و چشم گشودن به جهان هستی است، جشن تکلیف و رسیدن به بلوغ نیز تولد دیگری است که انسان در زندگی خود تجربه می‌کند.
 
امام جمعه قم گفت: از سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام و حرم مطهر بخاطر برگزاری جشن روزه اولی‌ها قدرانی می‌کنم، سن تکلیف سنی است که سرنوشت بسیاری از امور را مشخص می‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نوجوانان بدانند شرط تأثیرگذاری در آینده کشور و جامعه، پایبندی کامل و دقیق به احکام، عقاید و مفاهیم دینی است و کسی که به این امور پایبند باشد سعادت دنیا و آخرت نصیب وی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: ارسال ۱۲۴ هزار پیامبر در کنار انتصاب ائمه معصومین برای این بوده که انسان را با راه های سعادت خود آشنا کنند و ارزش های دینی را در بین جامعه نهادینه کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در کنار ضرورت یادگیری و عمل اصول دین بعنوان پایه و اساس دین مبین اسلام، پایبندی، عمل و التزام قلبی و عملی به فروع دین نیز ضرورت دارد که یکی از مهمترین آنها روزه داری است که قبل از ظهور اسلام در ادیان دیگر وجود داشته است.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: توصیه بنده به همه شما روزه اولی‌ها این است که امروز را در دفترچه خاطراتی ثبت کنند و این روز نورانی را نقطه عطفی در مسیر بندگی خود دانسته و دوستان و همسالان خود را هم به این مسیر سوق بدهید.
 
این مراسم با برنامه‌های متنوعی از جمله مولودی خوانی حسن شالبافان، قرائت قرآن توسط انجم شعاع و اجرای گروه سرود سفیران کریمه، توزیع متبرکات فاطمی میان نوجوانان و اقامه نماز به امامت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همراه بوده است.
 
600 نوجوان پسر روزه اولی پس از مراسم جشن و اقامه نماز جماعت در حرم مطهر بانوی کرامت افطار را مهمان سفره کریمانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) بودند.
 
این مراسم به همت سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و مرکز نوجوانان فاطمی اداره امور خانواده آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شده و دومین جشن روزه اولی‌ها طی ماه رمضان امسال در حرم مطهر بانوی کرامت بوده است و جشن گذشته نیز 400 نوجوان پسر در حرم گردهم آمدند.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcfccdyew6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما