قم نيوز : دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: هوش مصنوعی اهمیت کلیدی داشته و عقب افتادگی در این حوزه آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی: عقب‌افتادگی در حوزه هوش مصنوعی آسیب‌های جبران‌ناپذیری در پی دارد
رئیس مرکز ملی فضای مجازی: عقب‌افتادگی در حوزه هوش مصنوعی آسیب‌های جبران‌ناپذیری در پی دارد
به گزارش قم نیوز سید محمد امین آقامیری در گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه های علمیه که در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هوش مصنوعی یکی از محورهای کلیدی چندساله آینده است و مطالعات در حال انجام نشان دهنده اتفاقات شگرفی است که در این حوزه در حال رخ دادن است، گفت: هوش مصنوعی اهمیت کلیدی داشته و عقب افتادگی در این حوزه آسیب های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به موضوعاتی که در فضای موجود بوده و در فضای حقیقی نیست، گفت: در فضای حقیقی داده های دیجیتال را نداریم، رمز ارزها، زمین های مجازی، مالکیت مجازی، انسان رسانه ها، اینها موضوعاتی اند که در دنیای حقیقی نداشتیم و در دنیای مجازی پدیده های جدیدی برای ما شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه موضوعاتی که در فضای مجازی پدید آمده اند که در فضای حقیقی موجود نیستند و جایگاه آنها در زندگی انسان ها در حال رشد است گفت: فضای مجازی امروز در حال تبدیل شدن به محل زندگی مردم شده و بخشی از زندگی مردم است؛ و فرهنگ و آداب و رسوم زندگی در فضای مجازی باید در میان مردم جا افتد.
آقامیری ضمن بیان اینکه امروز علاوه بر اینکه فضای مجازی در دسترس انسان ها قرار دارد، ما نیز در دسترس فضای مجازی هستیم، گفت: دستیارهای هوشمند یکی از حوزه هایی است که ابزار های هوش مصنوعی ایجاد کرده اند؛ دستیار هوشمند همیشه همراه شما است، اطلاعات شما را می شناسد و می تواند به شما کمک کرده و پیشنهاداتی به شما بدهد و این محصول بشدت مورد استقبال جامعه خواهد بود، و در فرهنگ، سبک زندگی و تعاملات تأثیر گذار خواهد بود.
وی با اشاره به دانش و مهارت فناوری هوش مصنوعی گفت: در فضای مجازی فرم بر روی محتوا موثر است؛ سکو، محتوایی که بر روی آن قرار می گیرد موثر است، زیرا هر سکو مناسب کارهای مخصوصی است، سکویی مختص کارهای رسانه ای است، سکویی برای کارهای تصویری و دیده شدن است، سکویی برای پیام های کوتاه جامعه پذیر است و فرم کاملا بر روی محتوا تأثیر است و صرفا نمی توان با کارهای محتوایی بر کارهای فرمی غلبه پیدا کرد؛ در جلسه تیک تاک بخشی از سوالات بر روی الگوریتم ها و فرم متوجه بود.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: ما بایستی صاحب فناوری باشیم، باید صاحب فرمی بر اساس ارزش های خودمان از قبیل اخلاق، خانواده و ایثار باشیم و فرم باید بتواند مقوم این ارزش ها باشد.
وی با بیان اینکه در فضای مرسوم کشورهای متعددی حضور دارند، اما در فضای مجازی چند کشور معدود حضور دارند، گفت: کشور در فضای مجازی کسی است که دارایی، حرف نو، مخاطب و کاربر داشته باشد و اگر اینها را نداشته باشد دیده نمی شود تا کشور نامگذاری شود، و امروز فرصت بزرگی برای ما است که اگر دارایی، محتوا و مخاطب فراگیری داشته باشیم، بیان حرف هایی که قبلا بیان آنها سخت بود، به سادگی قابل بیان است.
پایان پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdfj0ffyt0zk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما