سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 10858
در راستای سخنان مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی

کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» اظهار کرد: این اثر به تعبیر مؤلف جذاب و اثرگذار بوده و می‌تواند احساسات انسان‌ها را تحریک کند و آنها را به سوی سبک زندگی مناسب هدایت کند.

وی عنوان داشت: این کتاب پژوهشی در زمینه زیبایی‌شناسی دین است و هدف اصلی نویسنده ارائه کاربردی زیبایی‌های زندگی اسلامی و نمایاندن جذابیت‌های آن برای استفاده مخاطبان است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این اثر پس از طرح مباحث نظریه زیبایی‌شناسی از منظر کاربردی به زیبایی‌های معرفتی، عاطفی و رفتاری نگاهی داشته و سپس زیبایی‌های رفتاری را در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی و بین‌المللی بررسی می‌کند.

وی عنوان داشت: بخش نخست این کتاب دارای عنوان مبانی نظریه زیبایی‌شناسی، بخش دوم دارای عنوان اسلام و زیبایی‌آفرینی آن در ساحت‌های اساسی زندگی به صورت شناختی، گرایشی و رفتاری و بخش سوم آن دارای عنوان زیبایی‌های رفتاری انسان در زندگی است.

بررسی دیدگاه زیبایی شناسی شهید مطهری
روحانی یادآور شد: نویسنده این اثر بحث زیبایی را از دیدگاه اندیشمندان ایرانی مانند شهید مطهری، علامه جعفری و دانشمندان غربی مطرح می‌‌کند و سپس به مبحث زیبایی عینی اشاره‌ای دارد.

وی ادامه داد: «اسلام و زیبایی‌های شناختی»، «اسلام و زیبایی‌های گرایشی» و «اسلام و زیبایی‌های رفتاری» از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب گفت: زیبایی‌های رفتاری انسان در ارتباط با خدا در این مجموعه با عناوین عبادت و عبودیت، «سپاسگزاری و حق‌شناسی» و «دعا و نیایش» مطرح شده است.

وی عنوان داشت: زیبایی‌های رفتاری در روابط خانوادگی با سه محور زیبایی‌های رفتاری ارتباط با والدین، همسر و فرزند تبیین شده است.

کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» توسط داوود رجبی‌نیا در ۶۳۲ صفحه تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbwwb8.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما