يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 108680
معاون سواد آموزی قم:

نخبگان نقش برجسته در تحولات اجتماعى و حل مسائل کشور دارند

قم نيوز : معاون سواد آموزی قم گفت:نخبگان نقش برجسته در تحولات اجتماعی و حل مسائل کشور دارند و موتور محرکه توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای هستند.
نخبگان نقش برجسته در تحولات اجتماعى و حل مسائل کشور دارند
نخبگان نقش برجسته در تحولات اجتماعى و حل مسائل کشور دارند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی استان قم در با سعید منتظری،رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به آخرین آمار از وضعیت با سوادی در کشور و استان اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه سوادآموزی دو چالش اساسی وجود دارد اول این که در بین بی‌سوادان و کم سوادان باقیمانده، انگیزه‌ای رضایت بخش برای سواد آموزی وجود ندارد و دوم این که با رشد حدود ۹۷ درصدی باسوادی در کشور، نحوه کیفیت بخشی وپایداری به فعالیت‌های سوادآموزی در گام نخست و عبور از آموزش سواد خواندن و نوشتن و پرداختن به مهارت‌های اقتضایی و سواد‌های نوین در گام دوم و ادامه ماموریت با رسالت جدید درچه مسیری باشد.

او افزود: نخستین فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی که یک رویداد مهم و بین المللی است و برای اولین بار در ۵۵ کشور عضو آیسسکو مطرح و مورد توجه قرار گرفته است در راستای رهیافت نوین برای چالش‌های یاد شده و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی ایران که به تمدن نوین اسلامی ختم خواهد شد می‌باشد.

قاسمی نیا با بیان اینکه نخبگان نقشی برجسته در تحولات اجتماعی پیشرفت جامعه دارند و موتور محرکه توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای تا حد بسیار زیادی نتیجه عمل و فکر نخبگان آن جامعه است خواستار اطلاع رسانی گسترده این طرح در میان جامعه نخبگانی استان قم شد و ابراز امیدواری کرد آثاری فاخر و راهگشا در دو محور این فراخوان از استان قم که همواره در تمامی دوره‌ها تکیه گاه نظام و انقلاب اسلامی بوده است ارسال شود.

در این دیدار رئیس بنیاد نخبگان استان نیز با قدردانی از تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش ونهضت سوادآموزی در ارتقای سطح آموزش و آگاهی و فرهنگ گفت هر اندازه بتوانیم سطح آگاهی و فرهنگ را در جامعه بالا ببریم به همان انداره می‌توانیم زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

سید سعید رضا منتظری خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان همچون همیشه که مشارکت در طرح‌های فرهنگ محور را در دستور کار خود قرار داده است، فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید نیز برای مشارکت جامعه مخاطب در سطح گستره اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در این دیدار که رئیس اداره نظارت سنجش و ارزشیابی تحصیلی معاونت سوادآموزی استان و معاون بنیاد نخبگان نیز حضور داشتند در خصوص محور‌های فراخوان، حمایت‌های تعلق گرفته به آثار برگزیده و نحوه اطلاع رسانی و تبیین مجدد رویداد بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaaan6w49nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما