سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 10877
کوچک زاده خبر داد:

برپایی نمایشگاهی از نسخه‌‌های خطی شبیه ‌نامه‌های دوره‌ قاجار در قم

قم نيوز : قم نیوز: یک پژوهشگر قمی نسخه‌های خطی را نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی دانست و گفت: به این منظور نمایشگاهی از نسخه‌‌های خطی شبیه ‌نامه‌های دوره‌ قاجار به همت حوزه هنری قم برپا شده است.
برپایی نمایشگاهی از نسخه‌‌های خطی شبیه ‌نامه‌های دوره‌ قاجار در قم
به گزارش قم نیوز، رضا کوچک زاده با اشاره به غنای فرهنگ ایرانی افزود: در حال حاضر نمایشگاهی از نسخه ‌های خطی شبیه ‌نامه‌‌های دوره‌ قاجار با عنوان به روایت نسخه‌ خوانان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به همت حوزه هنری قم و با همکاری فرهنگستان هنر در گالری ورودی فرهنگستان هنر برپا شده است.

این کارگردان تئاتر قمی در خصوص نمایشگاه ابراز داشت: در این نمایشگاه ۷۰ تصویر از نسخه‌‌های خطی شبیه نامه‌‌های گنجینه خطی کتابخانه مجلس و کتابخانه ملک به روایت رضا کوچک‌زاده و همچنین عکس‌هایی از اجرای مجالس تعزیه در عصر قاجار به نمایش در آمده است.

کوچک زاده اذعان کرد: این نمایشگاه صرفا حالت نمایشی ندارد و می تواند منبع قدیمی مناسب و مورد اطمینانی برای پژوهش های جدید باشد.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه نسخه‌های شبیه نامه و تعزیه نامه‌هایی که در دوره قاجار خوانده می‌شدند با تلاشی چند ساله و با همکاری کتابخانه مجلس احیا و قابل استفاده برای علاقمندان است.

این پژوهشگر قمی اضافه کرد: فهرست توصیفی شبیه نامه های قاجار در سال ۸۹ و شبیه نامه های پراکنده در سال ۹۰ توسط انتشارات کتابخانه مجلس منتشر شد.

کوچک زاده اذعان داشت: این نسخه ها به لحاظ سند شناسی برای شبیه پژوهان و هنرمندان اعتبار دارد چون سندهایی تازه از نسخه های قدیمی در اختیار آنها قرار می دهد که قبلا در دست نبودند.

وی به زمان برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: این نمایشگاه تا ۱۰ دیماه ۱۳۹۱ ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند برای بازدید به خیابان ولی ‌عصر، چهار راه طالقانی، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

این کارگردان قمی از برگزاری همین نمایشگاه در کرمان و سپس شهر بم خبر داد و بیان کرد: این کار بر اساس تقاضای حوزه هنری این استان صورت می گیرد و حوزه هنری قم آمادگی دارد تا در شهرهای متقاضی نمایشگاه را دایر کند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccm4qs.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما