قم نيوز : دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره بالندگی و رشد زنان در جمهوری اسلامی گفت: امروز مجموعه های بزرگی مانند جامعة‌الزهرا(س) با مدیریت توانمند بانوان در حال فعالیت است که نشان از توجه نظام اسلامی به مساله زن و خانواده است.
خسرو پناه: مدیریت مجموعه‌های بزرگ توسط بانوان نشان از توجه نظام به زنان است
خسرو پناه: مدیریت مجموعه‌های بزرگ توسط بانوان نشان از توجه نظام به زنان است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با مدیر جامعة‌الزهرا(س) و برخی از اعضای هیات امنا و مدیران این مجموعه علمی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار زهره برقعی مدیر جامعة‌الزهرا(س) تحول در خط مشی‌گذاری مسایل فرهنگی کشور و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسایل فرهنگی را از انتظارات حوزویان از شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: جامعة‌الزهرا(س) نیز به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع انتظار دارد به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در شوراها و کمیسیون های شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشد و بتواند به ویژه در مسایل مربوط به زنان و خانواده نقش خود را ایفا کند.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) به استقلال این نهاد با توجه به تاکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و خواستار توجه نهادهای مختلف کشور به آن شد و گفت: جامعة‌الزهرا(س) گام‌هایی را برای ورود به مباحث مربوط به حوزه و حکمرانی برداشته است و در این مسیر نیازمند راهنمایی نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مساله شناسی و ارایه راهکار است تا بتواند در این زمینه کمک شایانی به نظام اسلامی کند.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره بالندگی و رشد زنان در جمهوری اسلامی گفت: امروز مجموعه های بزرگی مانند جامعة‌الزهرا(س) با مدیریت توانمند بانوان در حال فعالیت است که نشان از توجه نظام اسلامی به مساله زن و خانواده است.
وی اولویت کاری خود را آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در ۴ دهه گذشته از آموزش و پرورش غفلت کردیم و جریان سکولار توانست بخشی از خواسته خود را در این نهاد پیاده‌سازی کند که نتیجه‌اش را به وضوح می‌توان در جامعه دید.
خسروپناه سرمایه‌گذاری روی مهدهای کودک را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: این که فقط وضعیت فرهنگی امروز دیده شود نوعی سطحی‌نگری است، باید فردا و پس فردا را هم دید و برای آن طرح و برنامه داشت. از این رو توجه امروز ما به مهدهای کودک که هم اکنون پذیرای حدود دو میلیون کودک از ۸ میلیون کودک ایرانی است می‌تواند آینده خوبی را برای کشور رقم بزند.
وی اظهار کرد: در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و ستادها و میزهای درنظر گرفته شده، حتما از حضور بانوان فرهیخته همه مجموعه ها به ویژه جامعة‌الزهرا(س) استفاده خواهد شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خواستار معرفی فارغ‌التحصیلان برجسته و فاضله این مجموعه بزرگ حوزوی به جامعه علمی کشور شد و گفت: با وجود این که خواهران فراوانی در این مجموعه به تحصیل پرداختند و به درجات بالای علمی دست یافتند اما هنوز به طور مطلوب شناخته شده نیستند و جامعة‌الزهرا(س) باید برای معرفی آنان برنامه و طرحی داشته باشد.
پایان پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjxoevvuqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما