پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 108915

نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اقامه شد

قم نيوز : نماز عید سعید قربان با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اقامه شد.
نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اقامه شد.
نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اقامه شد.
به گزارش قم نیوز در سالروز عید سعید قربان و عید بندگی نماز عید قربان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به امامت آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در مسجد مقدس جمکران این میعادگاه منتظران ظهور نیز نماز عید قربان بعد از قرائت دعای ندبه به امامت آیت الله اراکی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان قم و در برخی از مساجد سطح شهر نیز نماز عید قربان اقامه شد.

آیت الله اراکی در خطبه‌های نماز عید قربان مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: ما در نمازهای جماعت تمرین به اقتدای معصوم می‌کنیم و در نماز عید نیز اقتدا به امام را تمرین می‌کنیم.

وی افزود: اگر جامعه بشری به تعلیمات الهی عمل می‌کرد و گرد امام را تجسم عدل و میزان و صراط مستقیم است را می‌گرفت مشکلات امروز وجود نداشت.

وی بیان داشت: گفتار و کردار امام تجلی رفتار درست است که جامعه بشری باید این امام را الگو قرار دهد که در این صورت این جامعه سراسر تقوا و عدل می‌شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امامان همه هستی خود را فدای مردم می‌کردند و دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند هر چند که خود نیازمند باشند و غذا و لباس خود را به دیگران می‌دادند در حالی که خودشان به آن نیاز داشتند.

وی ادامه داد: شهدا جلوه‌های بلند ایثار هستند که برای خدا و ایجاد امنیت و آسایش مردم، جان خود را نثار کردند و برترین ایثار شهادت است که فرهنگ ایثار باید در جامعه ترویج شود و در بازار هم مصلحت جامعه را بر خود ترجیح دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حسین (ع) از برجسته‌ترین نمادهای ایثار در کل بشریت است و امید است ما پیروان خوبی برای ائمه معصومین باشیم که این امر در حقیقت معنای ایمان است.

غدیر تعیین ضابطه برای مدیریت جهانی است

آیت الله سیدمحمد سعیدی نیز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عید قربان فرصت مهم و مؤثری برای تقرب الی الله است، اظهار کرد: عید قربان مسیر زندگی انسان مؤمن، خدا باور و توحید گرا را مشخص می‌کند زیرا انسان مؤمن در بندگی خالصانه خدا از همه چیز خودش حتی از فرزند عزیزی مانند حضرت اسماعیل حاضر است بگذرد.

وی عید قربان را یک بیان پر امتداد از بندگی خدا در طول تاریخ دانست و گفت: سیره و رفتار حضرت ابراهیم (ع)، حضرت هاجر (س) و حضرت اسماعیل (ع) ممکن است به مذاق برخی مادی گرایان خوش نیاید ولی مؤمنان و خانواده شهدا این حرکت خداباورانه را پسندیدند و در زندگی خود سرمشق و الگو قرار دادند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداباوری و خداگرایی حقیقتی است که همه مؤمنان و مسلمانان ادعای آن را دارند، افزود: واقعیت این است که حقیقت خداباوری و خداگرای باید در عرصه زندگی و عمل خود را نشان دهد همانطور که حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل در عمل در امتحانی سخت نشان دادند که خداباور هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز جهان بحران مدیریت دارد، گفت: محتوا و پیام غدیر تنها نسخه سعادت بشر است و پیامبر (ص) در غدیر خم به امر خداوند متعال می‌خواستند این مشکل را حل کنند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: ماجرای غدیر ماجرای تعیین ضابطه و قاعده برای مدیریت جهانی است ولی فرصت طلبان نگذاشتند این امر محقق شود همانطور که امروز برخی نمی‌خواهند صدای جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان برسد.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم صدای جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم، تصریح کرد: طاغوتیان چه بخواهند و چه نخواهند روزی یک نفر از شجره طیبه محمد (ص) و آل محمد (ع) برای احیای غدیر و تحقق حکومت جهانی اسلامی خواهد آمد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcb8wb8srhbg9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما