قم نيوز : آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان روز پنجشنبه در پیامی به افتتاحیه رویداد تبادل فن‌آوری اطلاعات در عرصه علوم و فرهنگ اسلامی آورده است: دستاوردهای علمی گوناگون که محصول استفاده از ابزارهای نوین و ظرفیت‌های نویافته و ارتباطات پیشرفته است، باید مورد نظر دانش‌ پژوهان علوم اسلامی و دستگاه‌های مدیریتی حوزوی قرار گیرد.
آیت‌الله مظاهری:دانش پژوهان علوم اسلامی دستاوردهای نوین علمی را مورد توجه قرار دهند .
آیت‌الله مظاهری:دانش پژوهان علوم اسلامی دستاوردهای نوین علمی را مورد توجه قرار دهند .
به گزارش قم نیوز پیام این مرجع تقلید بدین شرح است : تا علاوه بر اینکه از غافله دانش جهانی باز نمانند، بتوانند با تجمیع ظرفیت‌های موجود در به کارگیری ابزارهای جدید و زمینه‌های نوین در مسیر گسترش و تعمیق دانش دین و علوم وابسته بکوشند، و معارف انسان‌ساز و جامعه‌ساز اسلامی را به زبان روز و به فراخور نیازهای انسان معاصر به‌ویژه نسل پرسشگر و تکامل خواه امروز منتشر و ترویج و تبلیغ کنند.

در بخش دیگری از این پیام خاطرنشان شده است: امروز با ظرفیت‌های بسیار وسیع فضای مجازی و ارتباط‌های نوین، نه تنها هنجارهای اخلاقی و اجتماعی به شکل‌های مختلف مخدوش، و ابهت ارزش‌های انسانی، فرهنگی و دینی در ذهن و دل بینندگان و استفاده کنندگان از این فضاها شکسته می‌شود، از حیث عملی و رفتاری نیز توسعه دین‌زدایی و تخریب فرهنگ و اخلاق به شدت دنبال می‌شود.

پیام حاکی است: تحریف دین و اندیشه دینی و مفاهیم و تعالیم اسلامی و تخطئه و شکستن آن معارف نیز با بهره‌گیری از همین فضاها و امکانات نوین به شکل بسیار گسترده‌ای در حال جریان است.

آیت‌الله مظاهری یادآور شده است: چنانکه می‌دانیم در عرصه جنگ اندیشه‌ها جز با سلاح فکر و دانش با اسلحه دیگری نمی‌توان به میدان مبارزه رفت، اندیشه‌های التقاطی، مغشوش، تقلبی و جعلی در خلاء اندیشه‌های سالم، حقیقی و خالص پدید می‌آید، البته برای بسیاری مخاطبان تشخیص اعتبار و واقعیت آنها ممکن نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از پیام تصریح کرده است: اکنون جای خوشبختی است که تلاشی مبارک برای تجمیع ظرفیت‌های بالفعل و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه حوزوی جهت برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از فن‌آوری‌های نوین و عرصه‌های جدید تولید و نشر معارف دینی در حال شکل‌گیری است.

مظاهری در بخش پایانی پیام ابراز امیدواری کرده است: با عنایت خداوند تعالی و همت مسئولان نهادهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه و حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های ذیربط این تلاش به انجامی مبارک نائل شود.

در آستانه عید سعید غدیر خم طی آیینی با حضور معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، رویداد تبادل فن‌آوری اطلاعات در عرصه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری ستاد راهبری فن‌آوری‌های هوشمند و خانه خلاق و نوآوری اشراق در مجتمع دارالولایه قم آغاز شد.

 انتهای پیام / 113 
 
https://qomnews.ir/vdcdjj0fzyt0zn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما