يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 109004
معاون شهردار قم :

25 میلیارد تومان برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در قم اختصاص یافت

قم نيوز : معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: اگر شهروندان همراهی بیشتری با مدیریت شهری در موضوعات مختلف داشته باشند، قطعاً هم شرایط شهر بهتر خواهد شد و هم از هزینه‌های مدیریت شهر کاسته می‌شود.
معاون شهردار قم :25 میلیارد تومان برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در قم اختصاص یافت .
معاون شهردار قم :25 میلیارد تومان برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در قم اختصاص یافت .
به گزارش قم نیوز مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قم اظهار کرد: این جلسه جهت هماهنگی، همکاری و انسجام فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ شهروندی با حضور سازمان‌های دخیل در این امر در سطح شهرداری است تا بتوانیم اهدافی که در این حوزه در شهر قم تعریف‌شده، به ثمر برسانیم.

وی با اشاره به برنامه‌های ارتقاء فرهنگ شهروندی تصریح کرد: حوزه خدمات شهری و سازمان‌های تابعه، گستره وسیعی از خدمات شهروندی را شامل می‌شود و در سال جاری بیش از 25 میلیارد تومان برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در شهر قم پیش‌بینی‌شده است.

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ظرفیتی که در حوزه خدمات شهری شهرداری در حوزه فرهنگ شهروندی وجود دارد در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد افزود: روزانه بیش از هزار پاکبان مراجعه و ارتباط مستقیم با شهروندان دارند و می‌توانند با برنامه‌ریزی و طرح درست گامی اثربخش در حوزه فرهنگ شهروندی بردارند.

وی با بیان اینکه ساختار کمیته فرهنگ شهروندی به‌گونه‌ای باید باشد که تمام مجموعه مدیریت شهری عضو آن باشند گفت: سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی، سازمان فضای سبز و سیما و منظر شهری، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و... ازجمله اعضای این کمیته بوده و این کمیته شامل 6 کارگروه مدیریت پسماند و تنظیف محیط شهر، توسعه فضای سبز، بهبود سیما و منظر و محیط‌زیست، مدیریت بحران و ایمنی و اطفاء حریق، سبک زندگی و اخلاق شهروندی، تخلفات شهری و معضلات اجتماعی و حمل‌ونقل و ترافیک است.

اصفهانیان مقدم جلب مشارکت حداکثری شهروندان در امور شهری را از مهم‌ترین اهداف در این کمیته ذکر و اذعان کرد: اگر شهروندان همراهی بیشتری با مدیریت شهری در موضوعات مختلف داشته باشند، قطعاً هم شرایط شهر بهتر خواهد شد و هم از هزینه‌های مدیریت شهر کاسته می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در بخش‌های مدیریت بحران و فضای سبز در حوزه فرهنگ شهروندی برگزارشده است خاطرنشان کرد: مجموعه‌های مختلف شهرداری تاکنون برنامه‌های آموزش شهروندی بسیار خوبی را برگزار کرده‌اند و باید تلاش شود انسجام این برنامه‌ها افزایش‌یافته و هدفمندتر در این حوزه گام برداشته شود.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcbg9b8arhbggp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما