دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : 109010
منبع : ایسنا
معاون استاندار قم:

شبکه نخبگانی برای حل مسائل استان قم شکل گرفته است

قم نيوز : معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: خلاقیت و نوآوری اصلی ترین موضوع در توسعه کسب و کارها و کارآفرینی است و به کشور کمک می‌کند تا چالش‌های اقتصادی را از میان برداریم.
معاون استاندار قم:شبکه نخبگانی برای حل مسائل استان قم شکل گرفته است.
معاون استاندار قم:شبکه نخبگانی برای حل مسائل استان قم شکل گرفته است.
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمهدی قریشی امروز ۱۹ تیر در بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و در جمع نخبگان استان قم، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها  طی دو دهه آینده بسیاری از مشاغل فعلی از بین خواهند رفت و الان شاهد آن هستیم که طی سالیان گذشته نیز مشاغل زیادی که ریشه در تاریخ کشورمان داشته‌اند بنا به دلایلی از بین رفته‌اند. 

وی ضمن تاکید بر اینکه افراد در مشاغل خود می‌بایست اطلاعات خود را بروز کنند، افزود: امروزه برای اینکه افراد در هر عرصه‌ای که مشغول به فعالیت هستند برای ماندن در بازار رقابت و جلوگیری از عقب‌ماندگی‌ها نیازمند بروز کردن اطلاعات فنی و دانش خود هستند. 

قریشی تصریح کرد: بحث فناوری اطلاعات امروزه در بسیاری از رشته‌ها و مشاغل مورد توجه قرار گرفته و همه خصوصا نخبگان باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. 

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: وظیفه دولت‌ها فراهم‌سازی زمینه کار است لیکن این افراد هستند که باید با اتکا به دانش و مهارت خود مشغول بکار شوند و در زمین بازی کنند لذا نیازمند به تقویت فرهنگ کار هستیم. 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به اقتصاد کشور کمک کنیم همان طور که رهبر انقلاب تاکید می‌کنند، این دانش بنیان ها و نخبگان هستند که می توانند با خلاقیت و نوآوری راه‌های توسعه اقتصاد را هموار کنند لذا طبق فرمایشات ایشان باید انگیزه و امید را در نخبگان تقویت کنیم و از سویی با شبکه سازی و متشکل کردن نخبگان از این ظرفیت بدرستی استفاده کنیم. 

قریشی افزود: برگزاری اینگونه اردوها و جلسات و آشنایی نخبگان با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ظرفیت های کشور از اقداماتی است که در راستای امیدافزایی انجام می شود که باید تداوم داشته باشد.

معاون استاندار قم بیان کرد: دانش‌بنیان شدن همواره یکی از تاکیدات رهبر انقلاب بوده و  باید در دستور کار همه قرار بگیرد و طی این مدت دانش‌بنیان‌ها در بسیاری از مسائل اقدامات مثبتی برای حل مشکلات مختلف کشور انجام داده‌اند. 

قریشی توضیح داد: برای مثال وقتی موشک ساخته می‌شود این دانشمندان و جامعه نخبگانی ما هستند که با باور به توانایی‌های خود به حوزه صنعت دفاعی ورود کرده و به امنیت کشور کمک کرده اند، یا در زمان کرونا این نخبگان بودند که با ساخت واکسن کرونا کشور را نجات دادند و الان در شرایطی که هنوز برخی کشورها درگیر کرونا هستند با در شرایط ثبات قرار گرفتیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای استفاده از نخبگان گفت: در استان قم با تشکیل هیات اندیشه ورز نخبگانی استاندار، نظام مسائل استان با استفاده از نظرات و ایده های این عزیزان پیگیری می شود و علاوه بر آن در تمامی دستگاه های اجرایی هیات های اندیشه ورز ایجاد شد که متشکل از نخبگان درون و بیرون دستگاه های اجرایی می باشد تا نظرات نخبگان در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرد و این شبکه نخبگانی که شکل گرفته در حل مشکلات و مسائل استان بسیار موثر خواهد بود.

معاون استاندار قم در پایان گفت: باید مشکلات کشور را به دست خود حل کنیم و قدرت کشور را تقویت کنیم، در استان قم نیز رویکرد مثبتی نسبت به نخبگان داریم زیرا باید به نخبگان بها داد و این نخبگان هستند که میتوانند ما را از مشکلات عبور دهند.

گفتنی است اردوی ۴ روزه نخبگان به همت دفتر نخبگان استان در مشهد مقدس در حال برگزاری است که شامل صد نفر از اجتماعات نخبگانی استان با هدف ایجاد حس خودباوری، امید آفرینی و ارتقای سطح معنوی، از برگزیدگان در طرح‌های مختلفی همچون طرح های شهید صیاد شیرازی، شهید بابایی، شهید وزوایی، شهید احمدی روشن و .‌. با برنامه ریزی های صورت گرفته به این سفر زیارتی در قالب طرح سرای امید اعزام شده اند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdciz3azut1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما